Kâğıt üzerinde yapılan testler öğrencilerde stres oluşturma, sürece
katılmama isteği, geç geribildirim alma ve gereksiz kâğıt tüketimi gibi bazı
sorunlar oluşturabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Bilişim Teknolojileri ve
Yazılım dersinde Kahoot kullanımına yönelik öğrencilerin görüşlerini
belirlemektir. Bu amaçla 2017-2018 eğitim öğretim yılında Nevşehir’de bir
devlet okulunda 6. sınıfta öğrenim gören 35 öğrenciye bir dönem boyunca
her ünitenin sonunda Kahoot uygulaması üzerinden testler yapılmış ve
dönem sonunda uygulama hakkında görüşleri alınmıştır. Kahoot
kullanımının yarışma heyecanı uyandırıp süreci eğlenceli biçime
dönüştürdüğü, haftada bir kez ve 20 soru biçiminde uygulanmasının
uygun olacağı belirlenmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğu sınıf içi
testlerde Kahoot’u kâğıt temelli yapılan testlere tercih etmektedirler.
Tests done on paper can create problems for students such as stress,
desire not to participate in the process, receiving late feedback and
unnecessary paper consumption. The aim of this study is to determine the
opinions of students about Kahoot usage in the Information Technologies
and Software course. For this purpose, during the 2017-2018 academic
year, 35 students in 6th grade in a public school in Nevşehir were given
tests at the end of each unit through Kahoot application and their
opinions were received at the end of the semester. It is determined that
the use of Kahoot evokes excitement of a competition and turns the
process into a fun form, and it is appropriate to apply it once a week and
in the form of 20 questions. The majority of students prefer Kahoot to
paper-based tests in classroom tests.