Adiyaman University Repository

Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin yeterliklerinin değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Çalışkan, Hüseyin
dc.contributor.author Uymaz, Mehmet
dc.contributor.author Tekin, Demet
dc.date.accessioned 2020-11-02T11:59:34Z
dc.date.available 2020-11-02T11:59:34Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1383
dc.description.abstract Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme-yöntemlerine ilişkin yeterliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Genel tarama modeli temel alınarak tasarlanan çalışmanın araştırma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılında beş farklı üniversitenin eğitim fakültesinde öğrenim gören 423 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yeşilyurt ve Yaraş (2011) tarafından geliştirilen ve 57 maddeden oluşan “Ölçme Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Bu ölçme aracı ile elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme yöntemlerine ilişkin kendilerini orta düzeyde yeterli buldukları belirlenmiştir. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmen adaylarının cinsiyet ve öğretim türüne göre ölçme-değerlendirme yöntemlerine ilişkin yeterlikleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract This study is aimed at the evaluation of the social studies teacher candidates’ level of knowledge that they perceived about the measurement and evaluation methods. The sample of the study that is designed in 2012-2013 academic year based on the general screening model has been consisted of the students of the education of social studies departments from the primary education departments of the faculties of education from five different universities. In the study, as a tool for data collection "Efficacy Scale for Assessment and Evaluation Methods", consisting of 57 items and developed by Yeşilyurt and Yaraş (2011), have been used. The data obtained with that measurement tool was analyzed with SBSS program. According to the results of research, it has been found that the social studies teacher candidates see themselves in medium level about the methods of measurement and evaluation. In addition it has been found that there is no significant difference between the knowledge levels of social studies teacher candidates, depending on the types of their gender and the type of programme. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sosyal bilgiler öğretmen adayları tr
dc.subject Ölçme ve değerlendirme tr
dc.subject Geleneksel ölçme ve değerlendirme tr
dc.subject Alternatif ölçme ve değerlendirme tr
dc.subject Social studies teacher candidates tr
dc.subject Measurement and evaluation tr
dc.subject Traditional measurement and evaluation tr
dc.subject Alternative measurement and evaluation tr
dc.title Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin yeterliklerinin değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative The evaluation of the competency of social studies teachers candidates’ regarding measurement and evaluation methods tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 203406 tr
dc.contributor.firstauthorID 299222 tr
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr
dc.identifier.endpage 261 tr
dc.identifier.issue 14 tr
dc.identifier.startpage 239 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account