Adiyaman University Repository

Sosyal bilgiler dersinde proje fuarının kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Karadeniz, Oğuzhan
dc.contributor.author Ata, Bahri
dc.date.accessioned 2020-11-02T07:18:44Z
dc.date.available 2020-11-02T07:18:44Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1378
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersi kapsamında uygulanan Sosyal Bilgiler Proje Fuarına projeleriyle katılan öğrencilerin süreçle ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın katılımcılarını, 2011-2012 eğitim ve öğretim yılı birinci ve ikinci döneminde Zonguldak ili Alaplı ilçesinde 8 farklı İlköğretim Okulunun 6. ve 7. sınıfında eğitim gören ve basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme ile gerçekleştirilen bu çalışmada, Sosyal Bilgiler dersi kapsamında uygulanan Sosyal Bilgiler Proje Fuarı’nın olumlu ve olumsuz etkileri, nasıl olması gerektiği, proje fuarına hazırlık aşamasında başarıyı engelleyen ya da kolaylaştıran unsurlar, öğrenci görüşleri ile incelenmiştir. Araştırmada Sosyal Bilgiler Proje Fuarı için “Öğretmen Kılavuzu”, “Öğrenci Kılavuzu” ve “Jüri El Rehberi” kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için “Öğrenci Görüşme Formu” kullanılmıştır. Görüşme sorularından elde edilen verilerle yapılan analizler sonucunda; öğrencilerin Sosyal Bilgiler Proje Fuarıyla ilgili olarak olumlu görüş ve düşünceler geliştirdikleri belirlenmiştir. Araştırma sonunda Sosyal Bilgiler Proje Fuarı uygulanması sürecinde uygulayıcıların göz önünde bulundurması gerekenler ve daha sonra yapılacak araştırmalara yönelik tavsiyelerde bulunulmuştur. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to put forward the views on the process of the students who were attended to the Social Studies Fair projects implemented under the Social Studies Lesson with their own projects. The participants of the study consist of 40 students who are different Secondary School students who are studying at 6th and 7th grade in Zonguldak province in 2011-2012 academic year. Qualitative research method was used in the research. The positive and negative effects of Social Studies Fair which was implemented under Social Studies Lesson and how should it be and factors that facilitate or inhibit the success of the project preparation stage and student’s views was examined in this study which was conducted through semi-structured interviews. "Student Interview Form" was used in order to collect research data. As a result of the analysis of the data obtained from the interview questions, it is indicated that students improved positive interviews and thoughts about Social Studies Project Fair. At the end of the study, what the practitioners should take into consideration on the process of the practice of the the Social Studies Fair and recommendations for future researches were proposed. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sosyal bilgiler proje fuarı tr
dc.subject Bilim fuarları tr
dc.subject Proje yöntemi tr
dc.subject Social studies project fair tr
dc.subject Science fairs tr
dc.subject Project method tr
dc.title Sosyal bilgiler dersinde proje fuarının kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri tr
dc.title.alternative The students interviews on the use of the project fair in social studies lesson tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 29830 tr
dc.contributor.department Bülent Ecevit Üniversitesi, Ereğli Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 410 tr
dc.identifier.issue 14 tr
dc.identifier.startpage 375 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account