Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerlere ilişkin öğretmen adayı görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yılmaz, Sevda
dc.date.accessioned 2020-11-02T07:17:50Z
dc.date.available 2020-11-02T07:17:50Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1377
dc.description.abstract Sosyal bilgiler eğitiminin genel amacı bireylere öncelikle kendini ve çevresini tanıma ve anlamalarını sağlama, bireylerin kendilerine ve çevrelerine karşı olumlu değer ve tutumlar geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Çocukların toplumsal yaşam içinde ihtiyaç duyacakları değerleri öğrenmelerini ve bu değerlerin diğer insanlarla ve çevreleriyle etkileşimlerini nasıl etkilediğinin bilincine varmalarını sağlamak Sosyal Bilgiler dersinin önemli görevlerinden biridir. Bu amaçlara ulaşmakta şüphesiz eğitim kurumlarında sosyal bilgiler derslerini yürütmekte olan sosyal bilgiler öğretmenlerine önemli görevler düşmektedir. Bu bağlamda öğretmen adaylarının sosyal bilgiler derslerinde kazandırılması amaçlanan değerlere ilişkin görüşlerinin bilinmesi öncelikle öğretmen adaylarının programda yer alan değerler ile ilgili farkındalıklarının belirlenmesi açısından önemli görünmektedir. Araştırma sonuçlarının eğitim programcılarına, eğitimcilere ve konu ile ilgili çalışan akademisyenlere bilgi sağlayıcı olacağı düşünülmektedir. Bu araştırmada öğretmen adaylarının sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerler hakkındaki görüşlerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kapsamında yürütülmüştür. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan anket formları ile toplanmıştır. Çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi sosyal bilgiler öğretmenliği programında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada ölçüt örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Veri analizi sonucunda öğretmen adaylarının sosyal bilgiler dersinde öğrencilere kazandırılması gereken değerlere ve bu değerlerin önem bakımından durumuna yönelik görüşleri değerlendirilmiş ve değerlendirmelere paralel olarak önerilerde bulunulmuştur. tr
dc.description.abstract The purpose of social studies education is to help them develop positive values against themselves and their environment. An important task of social studies course is to ensure that children learn values they will need in social life. Social studies teachers have an important role to achieve these goals. It seems to be important that knowing what are the teacher candidates’ views regarding the values aimed to be taught in social studies lessons. So that teacher candidates’ awareness about the social studies program can be determined. This study aimed at learning teacher candidates’ ideas about the values aimed to be taught in Social Studies lessons and about values education. In this study case study, one of qualitative methods, was employed. Data were collected by questionnaires prepared by the researcher. Participants of the study were social studies teacher candidates. Criterion sampling method was used for the study. The collected data was analysed according to content analysis method. At the end of data analysis, teacher candidates’ views regarding the values aimed to be taught in social studies lessons and about the state of these values in terms of importance were evaluated. Recommendations were made in line with these considerations. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sosyal bilgiler tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Değer eğitimi tr
dc.subject Social studies tr
dc.subject Teacher candidates tr
dc.subject Value education tr
dc.title Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerlere ilişkin öğretmen adayı görüşleri tr
dc.title.alternative Teacher candidates’ views regarding the values aimed to be taught in social studies lessons tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 128064 tr
dc.contributor.department Ahi Evran Üniversitesi. Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 680 tr
dc.identifier.issue 14 tr
dc.identifier.startpage 645 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster