Adiyaman University Repository

Öğretmen ve öğretmen adayı görüşlerine göre lise Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinin öğretiminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri

Show simple item record

dc.contributor.author Şimşek, Ahmet
dc.contributor.author Güler, Mehmet
dc.date.accessioned 2020-10-30T13:00:00Z
dc.date.available 2020-10-30T13:00:00Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1376
dc.description.abstract Lise İnkılâp Tarihi dersi, Türk Milli Mücadelesi sonrasında kurulan Cumhuriyetin ve inkılâpların önemini anlatabilmek yanında Atatürkçü düşünce sistemini de gençlere kazandırmayı amaçlamıştır. Dersin içeriği ve amacı zaman zaman yeniden tanımlanma ve belirlenme gereği duyulsa da tarihsel süreç içinde kökten bir değişikliğe uğramadığı görülmüştür. Bu araştırmanın amacı, İnkılâp Tarihi öğretiminde yaşanan sorunlar ve çözüm yolları konusunda öğretmen adayı ve öğretmenlerin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada tarama modeli benimsenmiştir. Öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemek için kullanılan Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi öğretimi sorunları ve çözüm yollarını içeren anket, literatür taraması, ön anket çalışması, öğretmen ve uzman görüşü sonucu hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini İzmir il merkezinde görev yapan İnkılâp Tarihi derslerini okutan öğretmenler ve Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesinde okuyan tarih öğretmen adayları oluşturmaktadır. Örneklemini ise rastgele bir seçimle belirlenmiş İzmir ilinde görev yapan 50 tarih öğretmeni ve Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 50 tarih öğretmen adayı oluşturmaktadır. Sonuçlara baktığımızda hem öğretmenler hem öğretmen adayları sorunları kendileri dışındaki etkenlerde aramaktadırlar. Öğretmen adayları, sorunu genel olarak öğretmen odaklı düşünmekte, öğretmenler ise sorunu daha çok müfredat odaklı düşünmektedirler. tr
dc.description.abstract High school Revolution History course aims at introducing Kemalist system of thought to young people besides explaining the importance of the Republic founded and the revolutions introduced after the Turkish National Struggle. Aim of this study what are the views of history teachers and pre-service history teachers concerning the problems encountered in teaching the “Ataturk’s Principles and History of Revolution” course and solution offers for such problems? Survey model was employed in the study. Consisting of problems encountered in teaching the “Ataturk’s Principles and History of Revolution” course and solution offers for such problems, a surwey was prepared after literature review, pre-questionnaire study, and taking the opinions of teachers and experts in order to determine the views of teachers and pre-service teachers. The universe of the study consisted of Revolution History teachers working in the central district of Izmir province and the pre-service history teachers studying at Dokuz Eylul University Buca Faculty of Education. The sample of the study was selected 50 history teachers and 50 pre-service history teachers. The revision of results demonstrates that both teachers and pre-service teachers attribute problems to external factors (but not to themselves). While pre-service teachers mostly attribute problems to teachers, teachers think that problems arise from curriculum. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İnkılâp tarihi tr
dc.subject Tarih eğitimi tr
dc.subject Tarih öğretmeni tr
dc.subject Öğretmen adayı tr
dc.subject Revolution history tr
dc.subject History education tr
dc.subject History teacher tr
dc.subject Teacher candidates tr
dc.title Öğretmen ve öğretmen adayı görüşlerine göre lise Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinin öğretiminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri tr
dc.title.alternative The opinions’ teachers and teacher candidates according to problems encountered in teaching “The Revolution History Course” and solutıon offers for such problems tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 10360 tr
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Tarih Eğitimi ABD tr
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi, Tarih Eğitimi Yüksek Lisans ABD tr
dc.identifier.endpage 575 tr
dc.identifier.issue 14 tr
dc.identifier.startpage 543 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account