dc.contributor.author |
Sungur, Hasan |
|
dc.contributor.author |
Yıldız, Mehmet |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-30T10:11:42Z |
|
dc.date.available |
2020-10-30T10:11:42Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1374 |
|
dc.description.abstract |
Tarih dersleri ve ders kitapları toplumun değerlerini etkili ve hızlı bir şekilde şekillendiren ve gelecek kuşaklara aktaran araçlardır. Milliyetçilik ise devlet ideojisinin benimsediği resmi tarihin birincil öğelerinden biridir. Okullar bu bağlamda kahramanlık unsurlarını kullanarak milliyetçilik dahil olmak üzere çeşitli fikirlerin yayılmasına öncülük etmektedir. Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin milliyetçilik ve kahramanlık algılarının cinsiyetleri ve okul türlerine göre nasıl farklılıklar gösterdiğinin incelenmesidir. Bu amaçla araştırma Türkiye genelinde çeşitli liselerde öğrenim gören 628 lise öğrencisine uygulanmıştır. Veriler yapılan literatür araştırması sonucu ortaya çıkartılmış bir anket ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda milliyetçi değerlerin erkek öğrencilerde kız öğrencilere oranla, devlet okulu öğrencilerinde ise özel okul öğrencilerine oranla daha egemen olduğu gözlemlenmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
History lessons and textbooks are the fastest and most efficient tools that shape and transmit social values. Nationalism is one of the major notions that state includes in the “official history”. Schools are the main instruments of the cultivation of nationalism through the use of heroism. This study is aimed to examine the differences among high school students’ perception of nationalism and heroism, focusing on the differences that have a meaningful correlation with gender and school type. For this purpose a test was executed to 628 students from different high schools in Turkey. Data were collected by a test which was created after researching on the issue. According to the results of the research, it is found that male students and state school students have more nationalist values than female students and private school students. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Milliyetçilik |
tr |
dc.subject |
Kahramanlık |
tr |
dc.subject |
Cinsiyet |
tr |
dc.subject |
Okul türü |
tr |
dc.subject |
Nationalism |
tr |
dc.subject |
Heroism |
tr |
dc.subject |
Gender |
tr |
dc.subject |
School type |
tr |
dc.title |
Ortaöğretim öğrencilerinin milliyetçilik ve kahramanlık algılarının cinsiyete ve okul türüne bağlı değişiminin sosyolojik analizi |
tr |
dc.title.alternative |
A sociological analysis of dependency of high school students’ perception of nationalism and heroism on gender and school type |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Tunceli Üniversitesi,Tarih Bölümü |
tr |
dc.contributor.department |
Yale University |
tr |
dc.identifier.endpage |
541 |
tr |
dc.identifier.issue |
14 |
tr |
dc.identifier.startpage |
515 |
tr |
dc.identifier.volume |
6 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |