Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Ortaöğretim öğrencilerinin milliyetçilik ve kahramanlık algılarının cinsiyete ve okul türüne bağlı değişiminin sosyolojik analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sungur, Hasan
dc.contributor.author Yıldız, Mehmet
dc.date.accessioned 2020-10-30T10:11:42Z
dc.date.available 2020-10-30T10:11:42Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1374
dc.description.abstract Tarih dersleri ve ders kitapları toplumun değerlerini etkili ve hızlı bir şekilde şekillendiren ve gelecek kuşaklara aktaran araçlardır. Milliyetçilik ise devlet ideojisinin benimsediği resmi tarihin birincil öğelerinden biridir. Okullar bu bağlamda kahramanlık unsurlarını kullanarak milliyetçilik dahil olmak üzere çeşitli fikirlerin yayılmasına öncülük etmektedir. Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin milliyetçilik ve kahramanlık algılarının cinsiyetleri ve okul türlerine göre nasıl farklılıklar gösterdiğinin incelenmesidir. Bu amaçla araştırma Türkiye genelinde çeşitli liselerde öğrenim gören 628 lise öğrencisine uygulanmıştır. Veriler yapılan literatür araştırması sonucu ortaya çıkartılmış bir anket ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda milliyetçi değerlerin erkek öğrencilerde kız öğrencilere oranla, devlet okulu öğrencilerinde ise özel okul öğrencilerine oranla daha egemen olduğu gözlemlenmiştir. tr
dc.description.abstract History lessons and textbooks are the fastest and most efficient tools that shape and transmit social values. Nationalism is one of the major notions that state includes in the “official history”. Schools are the main instruments of the cultivation of nationalism through the use of heroism. This study is aimed to examine the differences among high school students’ perception of nationalism and heroism, focusing on the differences that have a meaningful correlation with gender and school type. For this purpose a test was executed to 628 students from different high schools in Turkey. Data were collected by a test which was created after researching on the issue. According to the results of the research, it is found that male students and state school students have more nationalist values than female students and private school students. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Milliyetçilik tr
dc.subject Kahramanlık tr
dc.subject Cinsiyet tr
dc.subject Okul türü tr
dc.subject Nationalism tr
dc.subject Heroism tr
dc.subject Gender tr
dc.subject School type tr
dc.title Ortaöğretim öğrencilerinin milliyetçilik ve kahramanlık algılarının cinsiyete ve okul türüne bağlı değişiminin sosyolojik analizi tr
dc.title.alternative A sociological analysis of dependency of high school students’ perception of nationalism and heroism on gender and school type tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Tunceli Üniversitesi,Tarih Bölümü tr
dc.contributor.department Yale University tr
dc.identifier.endpage 541 tr
dc.identifier.issue 14 tr
dc.identifier.startpage 515 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster