Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkiye’deki ortaokul öğrencilerinin coğrafi bilgi sistemlerine ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Baloğlu Uğurlu, Nihal
dc.date.accessioned 2020-10-30T10:07:48Z
dc.date.available 2020-10-30T10:07:48Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1373
dc.description.abstract Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) eğitimsel alanda kullanılan etkili bir araçtır. Türkiye’deki ortaokul ve liselerde özellikle de coğrafi konuların öğretiminde bu aracı kullanmaya yönelik bir çok çalışma vardır. Bu çalışmanın amacı öğretim sürecinde CBS’nin kullanımına yönelik ortaokul öğrencilerinin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada 273 ortaokul öğrencisi (6., 7. ve 8. sınıf) yer almıştır. CBS tutum ölçeği araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, ortaokul öğrencilerinin öğretim sürecinde kullanımına yönelik görüş ve motivasyonları olumludur. Bunun yanında öğrenciler CBS’yi kullanırken hiçbir güçlükle karşılaşmadıklarını ifade etmişlerdir. Sonuçlar CBS’nin Türkiye’deki ortaokullarda bazı konuların öğretiminde etkili bir araç olarak kullanılabileceğini göstermektedir. tr
dc.description.abstract Geographic Information Systems (GIS) have been an effective tool for the educational systems. There are many efforts for use this tool especially teaching of geography topics in the Turkish middle or secondary schools. The aim of this study is to determine Turkish middle school students’ opinions related to using of GIS in the teaching process. There were 273 middle school students (6th, 7th and 8th grade) surveyed in this research. The GIS attitudes test used in the study was prepared by the researcher. According to the research results, Turkish middle schools students’ opinions related to motivation to use GIS and the use of GIS in the teaching process were positive. They also stated that they didn’t have any significant learning difficulties with GIS. In conclusion the results were interpreted that GIS would be an appropriate tool for teaching some subject matter or curriculum content in the middle school in Turkey. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sosyal bilgiler eğitimi tr
dc.subject Coğrafi bilgi sistemleri (CBS) tr
dc.subject Eğitimsel bilgi teknolojileri tr
dc.subject CBS’nin sosyal bilgiler eğitiminde kullanımı tr
dc.subject Social studies education tr
dc.subject Geographic information systems (GIS) tr
dc.subject Educational iınformation technologies tr
dc.subject Using GIS in the social studies education tr
dc.title Türkiye’deki ortaokul öğrencilerinin coğrafi bilgi sistemlerine ilişkin görüşleri tr
dc.title.alternative Middle School Students’ Opinions towards Geographic Information Systems in Turkey tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 31325 tr
dc.contributor.department Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 18 tr
dc.identifier.issue 14 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster