Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Kanada (Ontario) sosyal bilgiler öğretim programı ve bu programın Türkiye sosyal bilgiler öğretim programıyla karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Zayimoğlu Öztürk, Filiz
dc.contributor.author Öztürk, Talip
dc.date.accessioned 2020-10-30T10:02:46Z
dc.date.available 2020-10-30T10:02:46Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1372
dc.description.abstract Bu çalışmada Kanada’nın Ontario Eyaleti 2004 yılı Sosyal Bilgiler Öğretim Programı tanıtılmış ve bu programla Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı 2005 yılı Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının yapıları, temel alınan yaklaşım, içerik, amaç, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme yaklaşımları bakımından incelenmiştir. Çalışmada Ontario Sosyal Bilgiler Öğretim Programı tarihi temellerinden itibaren incelenerek günümüzde uygulanan müfredat ile ilgili bilgiler verilmiş, ancak sayfa sınırlılığı nedeniyle Türkiye’de uygulanan Sosyal Bilgiler Öğretim Programına ayrıntılı şekilde yer verilmemiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; programların uygulandıkları sınıf seviyeleri, öğrenme alanları ve ünitelerin sınıflara göre dağılımı, programın amaçları, programda yer alan kazanım sayıları ve kazanımların derecelendirilmesi bakımından farklılıklar bulunmuştur. tr
dc.description.abstract In this study, it was intended to introduce Social Studies Curriculum of Ontario Province of Canada which was implemented in 2004, then its comparison with The Turkish Social Studies Curriculum which was implemented in 2005 in terms of structures, approaches, contents, purposes, learning-teaching processes and assessment-evaluation approaches. Ontario Social Studies Curriculum was examined from its historical roots until the current status; however Turkish Social Studies Curriculum is not examined in detail but examined in a comparative way. Document analysis, which is one of Qualitative research methods, was conducted in the research. In conclusion, it has been found that there are differences in class levels covered by the curricula, distribution of learning strands and units in grades, purposes, number of expectations and their classifications. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Ontario sosyal bilgiler öğretim programı tr
dc.subject Program geliştirme tr
dc.subject Karşılaştırmalı eğitim tr
dc.subject Ontario social studies surriculum tr
dc.subject Curriculum development, tr
dc.subject Comparative education tr
dc.title Kanada (Ontario) sosyal bilgiler öğretim programı ve bu programın Türkiye sosyal bilgiler öğretim programıyla karşılaştırılması tr
dc.title.alternative Canadian Ontario province social studies curriculum and its comparison with the Turkish social studies curriculum tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 10408 tr
dc.contributor.firstauthorID 50557 tr
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 514 tr
dc.identifier.issue 14 tr
dc.identifier.startpage 485 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster