Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

İlköğretim ders programlarının öğrenciye kazandırılması hedeflenen değerler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güven, Semra
dc.date.accessioned 2020-10-28T06:55:42Z
dc.date.available 2020-10-28T06:55:42Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1370
dc.description.abstract Bu çalışmada ilköğretim Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji derslerinin öğretim programları öğrencilere kazandırılması hedeflenen değerler bakımından incelenmiştir. Bu araştırmada, ilköğretim dersi öğretim programlarını öğrenciye kazandırılması hedeflenen değerler açısından değerlendirilebilmek amacıyla öncelikle değer, değer eğitimi ile ilgili literatür ve yapılan araştırmalar incelenmiştir. Literatür taraması sonucu hangi özelliklerin “değer” kabul edilebileceği belirlenmiştir. Daha sonra ilköğretim dersi öğretim programları (Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji derslerinin öğretim programları) nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman incelemesi yöntemi ile incelenmiştir. Çalışmada genel olarak aşağıdaki bulgular elde edilmiştir. Hayat bilgisi dersi öğretim programında “değerler” ifadesine doğrudan yer verilmezken, bazı değerlerin programda “kişisel nitelikler” başlığı altında yer aldığı görülmektedir. Sosyal bilgiler dersi öğretim programında değerler “doğrudan verilecek değerler” olarak belirtilmektedir. Türkçe dersi öğretim programında değerlerle ilgili bir açıklama bulunmamakta ancak kazanım ifadelerinde bazı değerlerin yer aldığı görülmektedir. Matematik dersi öğretim programında da bazı değerlerin belirgin bir şekilde yer almadığı, ancak “matematik eğitiminin genel amaçları” arasında ve ölçme değerlendirme bölümünde yer aldığı görülmektedir. Fen ve teknoloji dersi öğretim programında ise değerler, “Tutumlar ve Değerler” başlığı altında verilmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğretim programlarında öğrencilere kazandırılması hedeflenen bazı değerlere yer verildiği, ancak programlarda bu konuda bir standardın olmadığı ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract In this study Life Sciences (1-3rd grades), Social Sciences (4-7th grades), Turkish (1-8th grades), Mathematics (1-8th grades), Science and Technology (4-8th grades) curriculums were analyzed in terms of values targeted to be fostered in pupils. As a result of literature review which features could be considered as values were specified. Later on, primary curriculums (primary curriculums of Life Sciences, Social Sciences, Turkish, Mathematics, Science and Technology) were analyzed with document review that is one of the qualitative research methods. Findings obtained in the study, in general, are as follows; as the expression “values” doesn’t rank in life sciences primary curriculum directly, seen that some values are included in the curriculum under the title of “personal attributes”. In social sciences primary curriculum values are indicated as “values to be taught directly”. In Turkish curriculum there are no explanations about values but seen that some values are included in attainment statements. As for science and technology curriculum, values are given under the title of “Attitudes and Values”. In consequence of the study, it ensures that primary curriculums include some values targeted to be fostered in pupils in general but they are not up to standard in this regard. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İlköğretim ders programları tr
dc.subject Değer tr
dc.subject Değer eğitimi tr
dc.subject Kişisel nitelik tr
dc.subject Primary curriculums tr
dc.subject Values tr
dc.subject Values education tr
dc.subject Personal attributes tr
dc.title İlköğretim ders programlarının öğrenciye kazandırılması hedeflenen değerler açısından incelenmesi tr
dc.title.alternative An analysis of primary curriculum in terms of values targeted to be fostered in pupils tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 53091 tr
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 374 tr
dc.identifier.issue 14 tr
dc.identifier.startpage 355 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster