Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Sosyal bilgiler alanında yer temelli eğitimin tarihi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Evans, Russell T.
dc.contributor.author Kılınç, Emin
dc.date.accessioned 2020-10-28T06:53:48Z
dc.date.available 2020-10-28T06:53:48Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1368
dc.description.abstract Yer temelli eğitim anlayışı ülkemizde son yıllarda popüler olmasına karşın kavram olarak 18. yüzyılın başlarında kullanılmaya başlanmıştır. Okul dışı deneyim olarak da tanımlanan yer temelli eğitim, coğrafi, sanatsal, edebi, bilimsel ve tarihsel yönleri olan bir eğitim anlayılışıdır. Yer temelli eğitim, içerisinde yaşanılan toplumun temel özelliklerini sınıf ortamına taşıdığından dolayı bütün derslerde özellikle de sosyal bilgiler derslerinde öğrencilerin derse olan ilgisini arttırmada, vatandaşlık sorumluluklarını geliştirmede, öğrenci başarısının artmasında olumlu katkılar sağlamaktadır. Bu çalışmanın temel amacı yer temelli öğrenmenin tarihsel süreçteki gelişiminden özetle bahsedilerek Amerika Birleşik Devletleri’nde sosyal bilgiler dersi içerisinde uygulama örneklerini vermektir. Bu bağlamda bu çalışma yer temelli eğitimin farklı yönlerini içeren bölümlerden oluşmaktadır. Birinci ve ikinci bölümde yer temelli eğitimin tanımı yapılarak yer temelli eğitim anlayışının gelişmesi tarihsel süreç içerisinde kısaca incelenmiştir. Üçüncü bölümde yer temelli öğrenme ile sosyal bilgiler programı arasında nasıl bir ilişki olduğu açıklanmıştır. Dördüncü bölümde sosyal bilgiler derslerinde farklı yerlerde yapılmış yer temelli eğitim örneklerinden bahsedilmiştir. Beşinci bölümde kısaca yer temelli öğrenmenin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi açıklanmıştır. Son olarak yer temelli eğitimin sosyal bilgiler alanındaki geleceği tartışılmıştır tr
dc.description.abstract Place-based education is a phrase that historically is relatively new; as a concept is has been around for sometime longer. Place-based education has been defined as experience [outside the school] has its geographical aspect, its artistic and its literary, its scientific and its historical sides. Place-based education is useful for bringing community features into all classroom subject areas but it plays a vital part in the social studies classroom. This style of teaching social studies not only, engages students and increases citizenship but it also, fit(s) into a social studies curriculum [with its]…references to citizenship and community The paper will be divided into sections covering different aspects of place-based education. In part one, place-based education is defined to offer a glimpse of what it can offer to education. Part two, discusses the framework of place set into historical context. Part three, will connect place-based education to other educational theories, such as those of John Dewey. Part four, aims to connect place-based education to social studies curriculum. Part six will conclude by discussing the future of place-based education, where it currently stands and its ability to keep students engaged. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yer temelli eğitim tr
dc.subject Sosyal bilgiler tr
dc.subject Place-based education, tr
dc.subject Social studies tr
dc.title Sosyal bilgiler alanında yer temelli eğitimin tarihi tr
dc.title.alternative History of place-based education ın the social studies field tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Texas A&M University tr
dc.contributor.department Dumlupınar Üniversitesi tr
dc.identifier.endpage 280 tr
dc.identifier.issue 14 tr
dc.identifier.startpage 263 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster