Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

“Bu Benim Eserim” fen bilimleri projelerinde vatandaşlık eğitimi açısından sosyal sorumluluk ve vatandaşlık bilinci

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ayas, Cemalettin
dc.contributor.author Çeken, Ramazan
dc.contributor.author Eş, Hüseyin
dc.contributor.author Taştan, Bekir
dc.date.accessioned 2020-10-28T06:48:59Z
dc.date.available 2020-10-28T06:48:59Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1365
dc.description.abstract Vatandaşlık eğitimi bireylere içinde bulundukları demokratik topluma en iyi bir şekilde hazırlamak için gerekli bilgi, beceri ve değerler kazandırmayı hedeflemektedir. Fen, farklı kültürlerden birçok insanın katkıda bulunduğu, uzun bir tarihi ve kendine özgü özellikleri olan bireysel ve sosyal bir faaliyettir. Bu durum, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2006 yılından beri gerçekleştirilmekte olan “Bu Benim eserim Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması” kapsamında gerçekleştirilen projelerin, ekonomik ve sosyal yarar ilkesi ile gerçekleştiriliyor olması ile de yakından ilgilidir. Bu nedenle bu çalışmada 2006 yılından beri her yıl ülke çapında gerçekleştirilmekte olan “Bu Benim Eserim Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması” kapsamında ilk 100’e giren 455 Fen Bilimleri projesinin içeriğinin “Vatandaşlık Bilinci” açısından sorgulaması yapılmaktadır. Çalışmada projelere konu seçiminde temel çıkış noktası olan fikir ön plana alınarak, her bir proje “Vatandaşlık Bilinci” açısından incelenmiştir. Yarışma kapsamında son yedi yılda gerçekleştirilen Fen Bilimleri ile ilgili projeler, gerçekleştirilmesinde önemli bir hareket noktası teşkil eden “Vatandaşlık ve Sosyal Sorumluluk Bilinci” ile ilgili içerik bakımından içerik analizine tabi tutulmuştur. Değerlendirmeler, proje yarışmasında gerçekleştirilen öğrenci çalışmalarının büyük oranda sosyal sorumluluk anlayışından hareketle ortaya çıktığı, toplum ve çevrenin bir bakımdan sorununun çözülmesi vb. toplumsal yaşamın temel insani değerleri olarak kabul edilmesi gereken hususları içerdiği daha da önemlisi projelerin bu konulardan hareketle üretildiğini ve gerçekleştirildiğini ortaya koymaktadır. tr
dc.description.abstract Science is an individual and social activity with a long history, having unique characteristics, and is contributed to its development by many people from different cultures. This is closely related with the principle of economic and social benefits for the society as it is in the context of "This is My Work: Math and Science Projects Competition" carried out by the Ministry of National Education since 2006. Therefore, this study examined the notion of "Citizenship Awareness" in each of 455 Science and Technology projects which were among the top 100 projects in "This is My Work: Math Science Projects Competition" carried out across the country every year since 2006. For the methodology, Science projects entered the competition for the last seven years were subjected to content analysis in terms of content on "Citizenship and Social Responsibility." Conclusions were finally made with idea that student works in the projects competition were largely emerged from and implemented with an understanding of social responsibility; solving a problem in the society and environment; consciousness of environmental protection; cleanliness and the health; aesthetics; hazard prevention and safety of life; helping disabled people as one of the basic human values of the social life. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sosyal sorumluluk tr
dc.subject Vatandaşlık bilinci tr
dc.subject Vatandaşlık eğitimi tr
dc.subject Sosyal-fen disiplinlerarası çalışma tr
dc.subject Social responsibility tr
dc.subject Citizenship awareness tr
dc.subject Citizenship education tr
dc.subject Interdisciplinary study in science and social studies education tr
dc.title “Bu Benim Eserim” fen bilimleri projelerinde vatandaşlık eğitimi açısından sosyal sorumluluk ve vatandaşlık bilinci tr
dc.title.alternative Social responsibility and citizenship awareness in "This İs My Work" science projects in terms of citizenship education tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 21767 tr
dc.contributor.firstauthorID 22258 tr
dc.contributor.firstauthorID 19588 tr
dc.contributor.department Sinop Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Ağrı İ.Ç. Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 19 tr
dc.identifier.issue 14 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster