Adiyaman University Repository

“Salâh Bey Tarihi”nin edebiyatçı mekanları

Show simple item record

dc.contributor.author Kale, Özlem
dc.date.accessioned 2020-10-28T06:42:25Z
dc.date.available 2020-10-28T06:42:25Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1360
dc.description.abstract Jale Sancak’ın “Sıradan Hayatlar” adlı hikâyesi iç içe geçmiş iki hikâyeden oluşan çok katmanlı bir yapıya sahiptir. Ana çerçeve, yaşadıklarından yola çıkarak hikâyesini kurgulayan Güner’i anlatır. Birinci iç hikâye Güner’in yazma sürecini, ikinci iç hikâye ise Güner’in yarattığı Ömer ve Aslı’nın yaşadıklarını anlatır. Hikâye, çoklu anlatım, bilinçakışı, üstkurmaca, iç konuşma, geriye dönüş, imgesel anlatım ve metinlerarasılık gibi tekniklerle kurgulanmıştır. Olay örgüsü içerisinde serbest çağrışım, aktarım, yansıtma gibi psikanalitik tekniklerin kullanılabilirliği açısından uygun haller bulunmaktadır. Aslı, çocukken kendisini tacize uğratan babasını öldürmeyi planlayan nevrotik bir kişiliktir. Güner’in üstkurmacayla yazdığı iç öykünün aslında kendi yaşadıklarının bir yansıması olduğu, bilinçaltındaki travmaların zaman zaman bilinç düzeyine çıkarak hikâye kişilerine yansımasıyla anlaşılır. Bu çalışmada, hikâyede kullanılan tekniklerin olay örgüsü, kişiler ve mekân bağlamındaki çağrışımlarından hareketle, Güner ve Aslı’nın psikanalitik tahlilleri yapılacaktır. Bu yöntem, Freud’un öğretisi esas alınarak “metin merkezli” okunan hikâyedeki kahramanlara uygulanacaktır. Güner’in bu hikâyeyi yazmasındaki temel etkenin katarsis (arınma) olduğunun kanıtlanmasına çalışılacaktır. tr
dc.description.abstract Jale Sancak's story, The Ordinary Lives, has a multi-layered structure consisting of two interwined stories. The story is constructed multinarration, stream of consciousness, metafiction, inner speech, inversion, imaginary expression and intertextuality. Within the plot, there are suitable situations that include some techniques such as free association, transferring, reflecting, which are the techniques of psychoanalysis. It is understood that the inner story that Güner wrote by fictionalising with metafiction is actually a reflection of her own experiences, and that the traumas in her subconscious are occasionally raised to the level of consciousness by reflecting them to the characters in the story. In this study, the psychoanalytic analyses of Güner and Aslı, will be made based on what the postmodern techniques used in the story evoke within the context of plot, people and space. This method will be applied to the heroes in the story with a Freudian look. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Postmodern tr
dc.subject Psikanaliz tr
dc.subject Üstkurmaca tr
dc.subject Bilinç akışı tr
dc.subject Katarsis tr
dc.subject Postmodern tr
dc.subject Psychoanalysis tr
dc.subject Metafiction tr
dc.subject Consciousness speech tr
dc.subject Catharsis tr
dc.title “Salâh Bey Tarihi”nin edebiyatçı mekanları tr
dc.title.alternative Literature sites of “Salâh Bey Tarihi” tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0002-9491-1029 tr
dc.contributor.department Nişantaşı Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümü tr
dc.identifier.endpage 163 tr
dc.identifier.issue 34 tr
dc.identifier.startpage 139 tr
dc.identifier.volume 13 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account