Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öğretmenlerin görüşlerine göre okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin sahip olması gereken özellikler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Susmak, Mery
dc.contributor.author Hacıfazlıoğlu, Özge
dc.date.accessioned 2020-10-27T12:35:40Z
dc.date.available 2020-10-27T12:35:40Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1357
dc.description.abstract Bu araştırma, öğretmen bakış açılarına göre okul öncesi yöneticilerinin sahip olması gereken özellikleri ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırmanın veri toplama aşamasında ölçme aracının uygulanması ve odak grup görüşmesi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu, ölçme aracına cevap veren 62 öğretmen ve odak grup tartışmalarına katılan 20 öğretmen olmak üzere, toplam 82 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak, Ergin (1996) tarafından geliştirilmiş ölçek kullanılmıştır. Önem verilen özelliklerin karşılaştırılmasında aritmetik ortalama değerleri hesaplanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Gerek ölçme aracına verilen cevaplarda gerekse odak grup görüşmelerinde, “takım ruhu” ve “insana değer verme” okul öncesi eğitim kurumlarının yöneticilerinde bulunması istenilen özellikler olarak belirlenmiştir. “Öncülük ve “Dış görünüş” en düşük değerleri alan boyutlar olarak belirlenmiştir. tr
dc.description.abstract The purpose of this study was to examine the views of preschool teachers about the qualities that a preschool administrator should possess. The study was conducted using quantitative and qualitative research methods (Instrument and focus group discussions). 62 teachers responded the survey and 20 teachers participated in the focus group discussions. Therefore a total of 82 teachers constituted the study group. Mixed method was used in the study. Scale developed by Ergin (1996) was used for quantitative data collection. Analysis and comparisons were based on aritmethic means. The qualitative data was analyzed using content analysis.“Team spirit” and “attaching importance on the human” were rated as the most desired qualities that an administrator should have while “leading” and “appearance” were rated as the lowest. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okul öncesi eğitim tr
dc.subject Okul yöneticileri tr
dc.subject Kişilik özellikleri tr
dc.subject Okul öncesi eğitim yöneticileri tr
dc.subject Preschool education tr
dc.subject School administrators tr
dc.subject Personality tr
dc.subject Preschool education administrators tr
dc.title Öğretmenlerin görüşlerine göre okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin sahip olması gereken özellikler tr
dc.title.alternative Teachers' views on the necessary qualities that should be possessed by pre school administrators tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 111622 tr
dc.contributor.department İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları, Özel Dr. Sedat Üründül Anaokulu tr
dc.contributor.department Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 226 tr
dc.identifier.issue 13 tr
dc.identifier.startpage 205 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster