Adiyaman University Repository

Ortaokul ve lise matematik öğretmeni adaylarının ispat yapmaya yönelik görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Turğut, Melih
dc.contributor.author Yenilmez, Kürşat
dc.contributor.author Uygun, Candaş
dc.date.accessioned 2020-10-27T12:33:09Z
dc.date.available 2020-10-27T12:33:09Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1356
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ortaokul ve lise matematik öğretmeni adaylarının ispat yapmaya yönelik görüşlerini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırma, Türkiye’nin batısında yer alan bir üniversiteye kayıtlı, fen edebiyat fakültesinin pedagojik formasyon eğitimine devam eden 79 lise ve eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 98 ilköğretim matematik öğretmenliği programı son sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ölçme aracı olarak “ispat yapmaya yönelik görüş ölçeği” ve demografik bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde, betimsel istatistik ve 2 (okul) × 2 (cinsiyet) karma varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, matematik öğretmeni adaylarının ispat yapmaya yönelik görüşleri genel olarak, okul, cinsiyet ve okul × cinsiyet ortak etkisine göre farklılaşmazken, ölçekteki bazı alt faktörler bazında görüşlerin farklılaştığı gözlemlenmiştir. tr
dc.description.abstract The aim of this study was to investigate and compare prospective elementary and secondary school mathematics teachers’ opinions on proving. The work was implemented in a government university located in the western Turkey with 79 prospective secondary mathematics teachers enrolled to pedagogical education program of faculty of art and sciences and, 98 senior students of elementary mathematics education program enrolled to faculty of education. In the work, “Views on Proving Questionnaire” and demographical form were used. In order to analyze the obtained data, descriptive statistics and 2 (school) × 2 (gender) between-groups of analysis of variance (ANOVA) were used. According to results of the study, there was not a significant effect of the factors school and gender and interaction of school and gender on prospective mathematics teachers’ total scores of views of proving. However, there was a significant effect of factors school and gender and interaction of school and gender on total scores of the some subscales tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İspata yönelik görüş tr
dc.subject Matematik öğretmeni adayı tr
dc.subject Pedagojik formasyon programı tr
dc.subject Views on proving tr
dc.subject Prospective mathematics teacher tr
dc.subject Pedagogical education program tr
dc.title Ortaokul ve lise matematik öğretmeni adaylarının ispat yapmaya yönelik görüşleri tr
dc.title.alternative Views of prospective elementary and secondary school mathematics teachers’ opinions on proving tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 14913 tr
dc.contributor.firstauthorID 33211 tr
dc.contributor.department Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü tr
dc.identifier.endpage 252 tr
dc.identifier.issue 13 tr
dc.identifier.startpage 227 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account