Adiyaman University Repository

Satış geliştirme faaliyetlerinin satın alma kararına etkisi: hizmet sektöründe bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Kara, Mehmet
dc.contributor.author Kuru, Duran
dc.date.accessioned 2020-10-27T06:46:40Z
dc.date.available 2020-10-27T06:46:40Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1348
dc.description.abstract Satış geliştirme; reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama çabaları dışında kalan, genellikle sürekli olmayan, aracıların etkinliğini artırmaya yönelik, kısa dönemde satın almayı teşvik edici, kendine özgü tutundurma ve satış çabalarıdır. Bu çalışmada; Yozgat’ta bankalarda uygulanan tutundurma çabalarının tüketicileri ne yönde ve nasıl etkilediğinin tüketicilerin demografik özelliklerini de dikkate alarak tespit etmek ve bankalar için uygulanması gereken tutundurma çabaları hakkında önerilerde bulunmak amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri anket yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin yüzde ve frekansları alınarak bankanın uygulamış olduğu satış geliştirme faaliyetlerinin tüketicinin demografik özelliklerini dikkate alarak satın alma kararını etkileyip etkilemediğine bakılmıştır. tr
dc.description.abstract Sales promotion refers to those marketing activities other than personal selling, advertisement and publicity, which stimulate consumer purchasing and dealer effectiveness, such as displays, shows and expositions, demonstrations and various non-recurrent selling efforts not in the ordinary routine. In this study, applied to banks in Yozgat, it is aimed to determine in which direction and how promotion efforts affect customers while taking into account of the demographic characteristics of them and to make recommendations on sales promotions which should be applied for banks. The data was obtained via questionnaire. By using the percentage and frequencies of the data, whether sales promotion activities of banks taking into account of demographic characteristics of customers affect sales decision is observed. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Promosyon tr
dc.subject Satış geliştirme tr
dc.subject Satış promosyon tr
dc.subject Promosyon stratejileri tr
dc.subject Promotion tr
dc.subject Sales development tr
dc.subject Sales promotion tr
dc.subject Promotion strategies tr
dc.title Satış geliştirme faaliyetlerinin satın alma kararına etkisi: hizmet sektöründe bir uygulama tr
dc.title.alternative the effect of sales development activities on purchasing decisions: a case study in service sector tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 105417 tr
dc.contributor.firstauthorID 14904 tr
dc.contributor.department Bozok Üniversitesi, İİBF İşletme Bölümü tr
dc.contributor.department Bozok Üniversitesi, SBE tr
dc.identifier.endpage 190 tr
dc.identifier.issue 12 tr
dc.identifier.startpage 149 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account