dc.contributor.author |
Sancar Tokmak, Hatice |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-27T06:29:45Z |
|
dc.date.available |
2020-10-27T06:29:45Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1347 |
|
dc.description.abstract |
Bu nitel durum çalışması okul öncesi öğretmen adaylarının eğitsel bilgisayar oyunlarını ders planlarında öğretim süreciyle nasıl bütünleştirdiklerini araştırmayı amaçlamıştır. Çalışmanın katılımcılarını 2011-2012 akademik yılı bahar döneminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan 12 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler öğretmen adayları tarafından hazırlanan ders planları, açık uçlu anket sonuçları ve odak grup görüşmelerinden (focus group interview) oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre 12 öğretmen adayından 10 tanesi yapılandırmacı yaklaşıma göre öğretimlerini planlamışlardır. Ayrıca, bu 10 öğretmen adayından 6’sı eğitsel bilgisayar oyunlarını, çocukların öğretilen konu ile ilgili farkındalıklarını sağlamak; 4’ü onların öğrenme durumlarını değerlendirmek ve diğer 2’si onların konuyu pekiştirmelerini sağlamak için kullanmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
This qualitative case study aimed to investigate how early childhood education pre-service teachers integrate educational computer games to the instruction in their lesson plans. The participants of the study consisted of twelve early childhood education pre-service teachers who enrolled to the Instructional Technology and Material Design course on 2011-2012 academic year spring semester. The data consisted of lesson plans prepared by pre-service teachers, open ended questionnaire results, and focus group interviews. The results showed that 10 out of 12 pre-service teachers planned their instruction according to constructivist philosophy. Moreover, 6 out of 10 pre-service teachers used educational computer games to make children realize something about topic; 4 of them used them to assess children’s learning; and the other 2 used them to make children practice about topic. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Eğitsel bilgisayar oyunları |
tr |
dc.subject |
Öğretim süreciyle bütünleştirme |
tr |
dc.subject |
Okul öncesi çocuk eğitimi |
tr |
dc.subject |
Öğretmen adayları |
tr |
dc.subject |
Educational computer games |
tr |
dc.subject |
Integration to instruction |
tr |
dc.subject |
Early childhood education |
tr |
dc.subject |
Pre-service teachers |
tr |
dc.title |
Okul öncesi öğretmen adaylarının ders planlarında eğitsel bilgisayar oyunlarını öğrenme-öğretme süreciyle bütünleştirmeleri üzerine bir durum çalışması |
tr |
dc.title.alternative |
A case study on early childhood pre-service teachers’ integration of educational computer games into the instruction ın their lesson plans |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
138341 |
tr |
dc.contributor.department |
Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
254 |
tr |
dc.identifier.issue |
12 |
tr |
dc.identifier.startpage |
229 |
tr |
dc.identifier.volume |
6 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |