Adiyaman University Repository

Okul öncesi öğretmen adaylarının ders planlarında eğitsel bilgisayar oyunlarını öğrenme-öğretme süreciyle bütünleştirmeleri üzerine bir durum çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Sancar Tokmak, Hatice
dc.date.accessioned 2020-10-27T06:29:45Z
dc.date.available 2020-10-27T06:29:45Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1347
dc.description.abstract Bu nitel durum çalışması okul öncesi öğretmen adaylarının eğitsel bilgisayar oyunlarını ders planlarında öğretim süreciyle nasıl bütünleştirdiklerini araştırmayı amaçlamıştır. Çalışmanın katılımcılarını 2011-2012 akademik yılı bahar döneminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan 12 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler öğretmen adayları tarafından hazırlanan ders planları, açık uçlu anket sonuçları ve odak grup görüşmelerinden (focus group interview) oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre 12 öğretmen adayından 10 tanesi yapılandırmacı yaklaşıma göre öğretimlerini planlamışlardır. Ayrıca, bu 10 öğretmen adayından 6’sı eğitsel bilgisayar oyunlarını, çocukların öğretilen konu ile ilgili farkındalıklarını sağlamak; 4’ü onların öğrenme durumlarını değerlendirmek ve diğer 2’si onların konuyu pekiştirmelerini sağlamak için kullanmıştır. tr
dc.description.abstract This qualitative case study aimed to investigate how early childhood education pre-service teachers integrate educational computer games to the instruction in their lesson plans. The participants of the study consisted of twelve early childhood education pre-service teachers who enrolled to the Instructional Technology and Material Design course on 2011-2012 academic year spring semester. The data consisted of lesson plans prepared by pre-service teachers, open ended questionnaire results, and focus group interviews. The results showed that 10 out of 12 pre-service teachers planned their instruction according to constructivist philosophy. Moreover, 6 out of 10 pre-service teachers used educational computer games to make children realize something about topic; 4 of them used them to assess children’s learning; and the other 2 used them to make children practice about topic. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Eğitsel bilgisayar oyunları tr
dc.subject Öğretim süreciyle bütünleştirme tr
dc.subject Okul öncesi çocuk eğitimi tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Educational computer games tr
dc.subject Integration to instruction tr
dc.subject Early childhood education tr
dc.subject Pre-service teachers tr
dc.title Okul öncesi öğretmen adaylarının ders planlarında eğitsel bilgisayar oyunlarını öğrenme-öğretme süreciyle bütünleştirmeleri üzerine bir durum çalışması tr
dc.title.alternative A case study on early childhood pre-service teachers’ integration of educational computer games into the instruction ın their lesson plans tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 138341 tr
dc.contributor.department Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 254 tr
dc.identifier.issue 12 tr
dc.identifier.startpage 229 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account