Adiyaman University Repository

İlköğretim son sınıf öğrencilerinin demokratik değerlere sahip olma düzeylerinin belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Yüksel, İsmail
dc.contributor.author Bağcı, Şefika
dc.contributor.author Vatansever, Emine
dc.date.accessioned 2020-10-27T06:24:35Z
dc.date.available 2020-10-27T06:24:35Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1346
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı ilköğretim son sınıf öğrencilerinin ilköğretim programlarında yer alan demokratik değerleri günlük yaşamlarında gösterme düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu yedi farklı bölgede yer alan yedi ildeki toplam 700 ilköğretim son sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma kapsamında veriler dört boyutlu Demokratik Değerler Ölçeği ile toplanmıştır. Ölçeğin hesaplanan Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .87’dir. Verilerin çözümlenmesinde t testi ve varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçları öğrencilerin demokratik davranışları gösterme düzeylerinin cinsiyetlerine göre farklılık gösterdiğini ve kız öğrencilerin hoşgörülü olma değerini erkek öğrencilerden daha yüksek düzeyde gösterdikleri ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin demokratik değeri gösterme düzeylerinin illere göre de farklılık gösterdiği ve saygılı olmak davranışını Ordu, kibar olma davranışını Muğla, hoşgörülü olmaya ilişkin davranışları Diyarbakır ve işbirliği yapmaya ilişkin davranışları Ordu illerindeki öğrencilerin daha yüksek düzeyde gösterdikleri belirlenmiştir. Öte yandan ailedeki birey sayısının demokratik davranışları gösterme düzeylerinde bir farklılık meydana getirmediği saptanmıştır. Araştırma kapsamında sonuçlar ve sınırlıklar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate the primary school senior students’ levels of using democratic values included in primary school curricula in their social life. The participants of the study were 700 primary school senior students from seven cities in different districts. The data of the study were collected through Democratic values Scale included four factors. The Cronbach Alfa coefficiency of the scale was .87. To analyze the data collected, independed t test and one way analysis of variance test were used. The findings manifested that the gender of the participants made a significant difference in in participants’ scores on showing being gentle. The female participants were found more democratic than the male participants. The findings also indicated that being in different cities made a significant difference in participants’ scores. In showing value of being respectful the participants from Ordu; in showing value of being gentle the participants from Muğla; in showing value of being tolerant the participants from Diyarbakır and in showing value of making cooperation the participants from Ordu were found more democratic than the participants in other cities. Finally, the number of person in the family did not make a significant difference in participants’ scores on showing democratic values. The suggestions made in accordance with the study findings and limitations. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğrenme çıktıları tr
dc.subject Duyuşsal öğrenme çıktıları tr
dc.subject Değer tr
dc.subject Demokratik değerler tr
dc.subject Learning outputs tr
dc.subject Affective learning outputs tr
dc.subject Values tr
dc.subject Democratic values tr
dc.title İlköğretim son sınıf öğrencilerinin demokratik değerlere sahip olma düzeylerinin belirlenmesi tr
dc.title.alternative Evaluation of affective learnings outputs of primary school senıor students: democratic values tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Eskisehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department MEB. Şehit Serkan Özaydın İlköğretim Okulu tr
dc.contributor.department MEB İsmet Paşa İlkokulu tr
dc.identifier.endpage 334 tr
dc.identifier.issue 12 tr
dc.identifier.startpage 309 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account