Adiyaman University Repository

İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ile ilgili farkındalıkları

Show simple item record

dc.contributor.author Akgün, Levent
dc.contributor.author Çiltaş, Alper
dc.contributor.author Deniz, Demet
dc.contributor.author Çiftçi, Zeynep
dc.contributor.author Işık, Ahmet
dc.date.accessioned 2020-10-27T06:21:54Z
dc.date.available 2020-10-27T06:21:54Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1345
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ile ilgili farkındalıklarını belirlemektir. Olgu bilim deseninin kullanıldığı bu çalışma, Erzurum il merkezinde görev yapmakta olan, 11 ilköğretim matematik öğretmeninin katılımı ile gerçekleşmiştir. Araştırmanın verileri bu öğretmenler ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ve bu görüşmelerden sonra dört öğretmen ile yapılan sınıf içi gözlemler ile elde edilmiştir. Görüşülen ve sınıf içi gözlemleri yapılan öğretmenlerin matematiksel modelleme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları bununla birlikte model, modelleme, matematiksel model ve matematiksel modelleme kavramlarını karıştırdıkları ve matematiksel modellemeyi derslerinde yeterince kullanmadıkları görülmüştür. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the views of primary school mathematics teachers on mathematical modelling. This study, in which phenomenological design has been used, has been conducted with the participation of 11 primary school mathematics teachers in Erzurum city center. The data of the study have been obtained via the semi-structured interviews made with the teachers and in-class observations made with four teachers following these interviews. Upon the analysis of the data, it has been found out that the teachers, who have been interviewed and observed in the class, do not have enough knowledge about the mathematical modelling; also confuse the concepts of model, modelling, mathematical model and mathematical modelling; and do not sufficiently use the mathematical modelling in their courses. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Model tr
dc.subject Modelleme tr
dc.subject Matematiksel model tr
dc.subject Matematiksel modelleme tr
dc.subject İlköğretim matematik öğretmenleri tr
dc.subject Model tr
dc.subject Modelling tr
dc.subject Mathematical model tr
dc.subject Mathematical modelling tr
dc.subject Primary school mathematics teachers tr
dc.title İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ile ilgili farkındalıkları tr
dc.title.alternative Primary school mathematics teachers’ awareness on mathematical modelling tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 20678 tr
dc.contributor.firstauthorID 120411 tr
dc.contributor.firstauthorID 101839 tr
dc.contributor.firstauthorID 103197 tr
dc.contributor.firstauthorID 6145 tr
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi, K.K.Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 34 tr
dc.identifier.issue 12 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account