Adiyaman University Repository

Eğitim ve öğretimde alternatif bir yöntem: yaratıcı drama

Show simple item record

dc.contributor.author Aytaş, Gıyasettin
dc.date.accessioned 2020-10-27T06:15:22Z
dc.date.available 2020-10-27T06:15:22Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1343
dc.description.abstract Dramanın tanımı, uygulama aşamaları ve gerekliliği ile ilgili değişik görüşler ileri sürülmektedir. Kimilerine göre yöntem, kimilerine göre teknik, kimilerine göre de hayatın her aşamasında var olan doğal bir süreç olarak kabul edilen dramanın eğitim ve öğretim yöntemi olarak kullanımı ile ilgili tartışmalar öteden beri yapılmaktadır. Dramanın eğitim açısından önemi ve gerekliliği hakkında görüş ileri sürenlerin önemli bir kısmı, kalıcı öğrenmenin en etkili yöntemlerinden biri olduğunu iddia ederler. Bu uygulamanın gerçekleştirilmesinde doğrudan ve dolaylı olmak üzere iki farklı tarzın benimsendiğini, herhangi bir sınırlılığa tabi olmadığı için yaratıcı drama uygulamalarının etkisinin diğer yöntemlere göre daha kalıcı olduğu, savunulan görüşler arasındadır. Yaratıcı drama uygulamalarının kendine özgü usul ve esasları bulunmakta olup bunların göz ardı edilmesi hâlinde istenen verimin elde edilmesinin mümkün olmayacağı anlaşılmaktadır. Önemli hususlardan biri de yaratıcı drama aracılığı ile hangi kazanımların gerçekleştirileceği ve bu kazanımların gerçekleştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisi ve önemidir. Kazanımlardan en önemlisi; ekip olma, bir işi birlikte başarma ve her bireyin bu etkinlikler aracılığı ile kendini ifade etme yeterliliğine sahip olmasıdır. Sonuç olarak, yaratıcı drama eğitim ve öğretimde kullanılan bütün yöntemleri içinde barındıran ve diğer yöntemlere göre etkili ve kalıcı bir öğrenme ortamı oluşturan bir yöntemdir. tr
dc.description.abstract Several argues has suggested about drama term, process of drama and necessities of this method. Creative drama has been accepted as a method, a technique or a naturel process for human being. Some of academicians has been accepted creative drama as a method and suggested one of the important method for effective and functional learning. There are two different ways for this process. Direct and indirect ways has been applied for creative drama. Because of boundlessness and effectuality, creative drama has been accepted a functional method relatively other methods. Creative drama has typical principles and style and if these principles and style ruled out, there would be ineffectiveness for learning periods. One of the important things about creative drama is effectivity for can do statements and abilities. Students can accomplish work in pairs or groups or individual. As a result, creative drama is a method for learning and training process and this method more effective than other communicative methods. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Eğitim ve öğretim tr
dc.subject Yöntem tr
dc.subject Yaratıcı drama tr
dc.subject Kazanım tr
dc.subject Education and training tr
dc.subject Method tr
dc.subject Creative drama tr
dc.subject Educational attainment tr
dc.title Eğitim ve öğretimde alternatif bir yöntem: yaratıcı drama tr
dc.title.alternative An altenative method for learning and teaching: creative drama tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 103384 tr
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 54 tr
dc.identifier.issue 12 tr
dc.identifier.startpage 35 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account