Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Yaratıcı drama tekniğinin öğrencilerin yazma kaygıları üzerindeki etkileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sevim, Oğuzhan
dc.contributor.author Özdemir Erem, Nur Hümeyra
dc.date.accessioned 2020-10-26T12:01:53Z
dc.date.available 2020-10-26T12:01:53Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1337
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı yaratıcı drama tekniğinin öğrencilerin yazma kaygıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın deney grubunu Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi İngilizce Eğitimi Bölümünün normal öğretiminde öğrenim gören 44 birinci sınıf öğrencisi, kontrol grubunu ise yine aynı bölümün gece öğretiminde öğrenim gören 43 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Yaman (2010) tarafından hazırlanan “Yazma Kaygısı Ölçeği (YKÖ)” ile elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız örneklemler ve bağımlı örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda yaratıcı drama tekniğinin öğrencilerin yazma kaygıları üzerinde olumlu yönde etkiye sahip olduğu anlaşılmıştır. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to research the effects of creative drama technique on writing anxiety. Semi-experimental pattern with pretest-endtest control group was used in research. Test group of the study consists of 44 first class students who studying the firs intruction and control group of the study consists of 43 first class students who studying the second intruction from Atatürk University Kâzım Karabekir Education Faculty English Education Department. The data of the study were obtained with Writing Anxiety Scale (YKÖ) prepared by Yaman (2010). Analysis of the data was used (unrelated) t test and (related) t test. The end of the study, it was understood that creative drama technique has a positive effect on the writing anxiety. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yaratıcı drama tr
dc.subject Yazma kaygısı tr
dc.subject Etki tr
dc.subject Creative drama tr
dc.subject Writing anxiety tr
dc.subject Effect tr
dc.title Yaratıcı drama tekniğinin öğrencilerin yazma kaygıları üzerindeki etkileri tr
dc.title.alternative Effects of creative drama technique on writing anxiety of the students tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 41486 tr
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 992 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 975 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster