Bu çalışmanın amacı yaratıcı drama tekniğinin öğrencilerin yazma kaygıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın deney grubunu Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi İngilizce Eğitimi Bölümünün normal öğretiminde öğrenim gören 44 birinci sınıf öğrencisi, kontrol grubunu ise yine aynı bölümün gece öğretiminde öğrenim gören 43 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Yaman (2010) tarafından hazırlanan “Yazma Kaygısı Ölçeği (YKÖ)” ile elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız örneklemler ve bağımlı örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda yaratıcı drama tekniğinin öğrencilerin yazma kaygıları üzerinde olumlu yönde etkiye sahip olduğu anlaşılmıştır.
The aim of this study is to research the effects of creative drama technique on writing anxiety. Semi-experimental pattern with pretest-endtest control group was used in research. Test group of the study consists of 44 first class students who studying the firs intruction and control group of the study consists of 43 first class students who studying the second intruction from Atatürk University Kâzım Karabekir Education Faculty English Education Department. The data of the study were obtained with Writing Anxiety Scale (YKÖ) prepared by Yaman (2010). Analysis of the data was used (unrelated) t test and (related) t test. The end of the study, it was understood that creative drama technique has a positive effect on the writing anxiety.