Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Yabancılara dil öğretme yöntemleri açısından Türkçe-İtalyanca bir sözlük

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şenel, Mustafa
dc.contributor.author Şenel, Selma
dc.date.accessioned 2020-10-26T10:32:01Z
dc.date.available 2020-10-26T10:32:01Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1336
dc.description.abstract Dil öğrenme/öğretme, dil tarihi kadar eski bir süreçtir. Yabancı bir dili öğretme/öğrenme için farklı pek çok yeni yöntemler geliştirilirken eski dönemlerde yazılmış sözlükleri de göz ardı etmemek gerekir. Bosna-Hersek Gazi Hüsrev Bey Kütüphanesi’nde (R-5538) bulduğumuz tarihsiz yazma, Türkçe-İtalyanca bir sözlük olarak oluşturulmuştur. Tüm kelimelerin karşılıkları olmamakla beraber 1315 kelimenin /kelime grubunun / cümlenin yaklaşık 85 tanesinin İtalyanca karşılığı verilmiştir. Yabancı dil öğretme / öğrenme yöntemleri açısından sözlük incelenirken, tüm kelimeler tasnif ve tahlil edilmiştir. tr
dc.description.abstract The process of language learning/teaching dates back past as long as the history of language. The dictionaries that were written in old times should be taken into consideration while several new language teaching methods have been developed. An undated work that was found in the Gazi Husrev Bey Library in Bosnia Herzegovina has been converted into a dictionary of Turkish-Italian. Although not all the words were defined in Italian language, about 85 words/phrases/sentences out of 1315 were defined. While the dictionary was examined in terms of language teaching/learning, the whole words were classified and analyzed. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yabancılara dil öğretimi tr
dc.subject Türkçe-İtalyanca sözlük tr
dc.subject Teaching foreign language to the others tr
dc.subject A dictionary of Turkish-Italian tr
dc.title Yabancılara dil öğretme yöntemleri açısından Türkçe-İtalyanca bir sözlük tr
dc.title.alternative A dictionary of Turkish-Italian in teaching foreign language to the others context tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 48197 tr
dc.contributor.department Kafkas Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü tr
dc.identifier.endpage 1031 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 993 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster