Adiyaman University Repository

Üniversite öğrencilerinin tartışmacı metin yapısını oluşturmadaki sorunları

Show simple item record

dc.contributor.author Coşkun, Eyyup
dc.contributor.author Tiryaki, Esra Nur
dc.date.accessioned 2020-10-26T10:19:37Z
dc.date.available 2020-10-26T10:19:37Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1333
dc.description.abstract Tartışmacı metin, düşünceyi geliştirme yollarını kullanarak yazarın bir konu hakkında verileriyle beraber öne sürdüğü iddiasını destekleyip karşı iddia ve iddiaları çürütmeye çalıştığı ve bunlarla konuyu sonuca bağladığı metin türüdür. Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin tartışmacı metin birimlerini oluşturma ile ilgili sorunlarını örneklerden yola çıkarak ortaya koymaktır. Araştırma, Mustafa Kemal Üniversitesi’nin farklı fakülte ve bölümlerinde öğrenim gören birinci sınıf öğrencilerinin yazdığı tartışmacı metinler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ölçme aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Tartışmacı Metin Yazma Formu” ve “Tartışmacı Metin Birimleri Sorun Envanteri” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre “veri” ve “iddia” ile ilgili 6 tür sorun; “karşı iddia” ile ilgili 3 ve “sonuç” ile ilgili 4 tür sorun ve bu sorunların sıklık düzeyleri belirlenmiştir. Üniversite öğrencilerinin veri ( X = 0.93) ve karşı iddia ( X = 0.77) birimleri ile ilgili daha çok sorunlar yaşadıkları, iddia ve sonuç birimlerini oluşturmada daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin metinlerinde gereksiz tekrar ( X = 0.21) ve ilgisiz birimlere ( X = 0.01) de yer verildiği görülmektedir. tr
dc.description.abstract Argumentative text is a kind of text by which a writer supports his claims that he puts forward about a subject with its data by using the ways of improving thinking and tries to refute the opposite claims and connects the subject to an result with these. The aim of the study is to reveal based on sample text problems related to creating text units in argumentative texts of university students. Research were occur 1th grade students on written argumentative texts at different faculties and departments of Mustafa Kemal University. In the study, was used to “Argumantative Writing Text Form” and "Argumentative Text Elements Problem Inventory" that developed by researchers. According to result of the study, 6 problems related to data and claim; 3 problems related to the counter claim and 4 problems related to the result and the frequencies of these problems were determined. According to result of research, were determined that university students' problems related to data ( X = 0.93) and claim against ( X = 0.77), were more successfull claim and result units creating. Result of unnecessary repeats and irrelevant units are ( X = 0.21) and ( X = 0.01). tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Metin yapısı tr
dc.subject Tartışmacı metin tr
dc.subject Yazma eğitimi tr
dc.subject Üniversite öğrencileri tr
dc.subject Text structure tr
dc.subject Argumentative text tr
dc.subject Writing education tr
dc.subject Undergraduate students tr
dc.title Üniversite öğrencilerinin tartışmacı metin yapısını oluşturmadaki sorunları tr
dc.title.alternative Problems of university students on consituting the structure of argumentative text tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 155278 tr
dc.contributor.department Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 141 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 101 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account