İnsanların ana dillerinden başka bir dili öğrenme isteğinin ardında toplumsal, uluslararası gelişmelerden etkilenen bireysel tercihler bulunur. Türkçenin yabancılar tarafından öğrenilme taleplerini ortaya çıkaran alanlar bakımından değerlendirildiğinde Türkiye’nin ve Türkçenin özellikle bölgesinde ve de dünyada yükselen değer olarak kendisini gösterdiği görülmektedir. Türkçenin yabancılara öğretilme sürecinde karşılaşılan çeşitli sorunlar bulunmaktadır. Yazıda ayrı ayrı işaret edilen ve yeri geldikçe çözüm önerileri belirtilen bu sorunlar; söz konusu alanda kuramsal, akademik çalışmaların artması ile giderilebilir. Ayrıca Türkçenin yabancılara öğretiminin; dış siyaset, ekonomi, kültür, sanat, eğitim, bilim gibi alanlardan beslenirken diğer taraftan da bu alanlarda Türk imajının olumlu yönde gelişmesinde etkili olduğu dikkate alınarak yürütülecek nitelikli çalışmalar, yine bahsedilen sorunları çözümü için yararlı olacaktır.
Behind people’s desire to learn a language other than mother tongue has individual preferences affected by international developments. When it is evaluated in terms of areas that produce demands of learning Turkish by foreigners, it is seen that Turkey is percepted as a rising country and Turkish is percepted as a rising language in the world. There are some problems encountered in the process of teaching Turkish to foreigners. In the article, these problems that were discussed, pointed their future and solutions separately can be resolved by developing academic and theoretical studies in the field. Qualified studies done with considering the development of Turkish image will be useful for solutions of these problems.