dc.contributor.author |
Kaman, Şafak |
|
dc.contributor.author |
Şahin, Ayfer |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-26T07:28:12Z |
|
dc.date.available |
2020-10-26T07:28:12Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1330 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin, okuma düzeylerini geliştirmede akıcı okuma stratejilerinden tekrarlı okumanın etkililik düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Kırşehir ili Kaman ilçesinde bulunan ilköğretim okulları arasından seçilmiş sosyo-ekonomik düzeyleri denk olan iki 3. sınıf şubesindeki öğrenciler oluşturmuştur. Bu iki şubeden biri deney diğeri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin okuma ile ilgili hazır bulunuşluk seviyeleri “Yanlış Analizi Envanteri” ile tespit edildikten sonra, deney grubu öğrencilerine “tekrarlı okuma” stratejisi 10 hafta boyunca, her hafta bir okuma metni ile toplam 50 saat uygulanmış, kontrol grubu öğrencileri normal eğitim öğretimlerine devam etmişlerdir. Yapılan uygulamalar sonucunda elde edilen okuma düzeyi puanları SPSS programında değerlendirilmiş ve tekrarlı okuma stratejisinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin okuma düzeylerinin kotrol grubu öğrencilerinden daha fazla geliştiği saptanmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
This study aimed to examine the effect of repeated reading which is one of reading fluency strategies on improving reading performance of third-grade elementary school students. The sample of this study was the third-grade students who studied in two different classes, who were in the same socio-economic status and selected from an elementary school in Kaman, Kırsehir. One of these classes was the control group and the other is the experimental group. Before the intervention, the students’ reading performance was assessed by using “Informal Reading Inventory”. While “repeated reading” strategy was used in control group for ten weeks education, total fifty hours by using one reading text each week, the students of the control group normally continued to study. After the invention, the students' reading performance scores obtained from the assessment process were analyzed by SPSS programme. It was found that experimental group in which repeated reading strategy was used progressed remarkably in regard of improving their reading level when compared control group. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Okuma |
tr |
dc.subject |
Anlama |
tr |
dc.subject |
Akıcı okuma |
tr |
dc.subject |
Tekrarlı okuma stratejisi |
tr |
dc.subject |
Reading |
tr |
dc.subject |
Comprehension |
tr |
dc.subject |
Reading fluency |
tr |
dc.subject |
Repeated reading strategy |
tr |
dc.title |
İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi |
tr |
dc.title.alternative |
Effect of using reading fluency strategies on improving reading level of third grade students at primary schools |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
37370 |
tr |
dc.contributor.department |
Kaman Yeni Hayat İlkokulu Sınıf Öğretmeni |
tr |
dc.contributor.department |
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı |
tr |
dc.identifier.endpage |
657 |
tr |
dc.identifier.issue |
11 |
tr |
dc.identifier.startpage |
639 |
|
dc.identifier.volume |
6 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |