Adiyaman University Repository

İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Kaman, Şafak
dc.contributor.author Şahin, Ayfer
dc.date.accessioned 2020-10-26T07:28:12Z
dc.date.available 2020-10-26T07:28:12Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1330
dc.description.abstract Bu çalışmada, İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin, okuma düzeylerini geliştirmede akıcı okuma stratejilerinden tekrarlı okumanın etkililik düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Kırşehir ili Kaman ilçesinde bulunan ilköğretim okulları arasından seçilmiş sosyo-ekonomik düzeyleri denk olan iki 3. sınıf şubesindeki öğrenciler oluşturmuştur. Bu iki şubeden biri deney diğeri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin okuma ile ilgili hazır bulunuşluk seviyeleri “Yanlış Analizi Envanteri” ile tespit edildikten sonra, deney grubu öğrencilerine “tekrarlı okuma” stratejisi 10 hafta boyunca, her hafta bir okuma metni ile toplam 50 saat uygulanmış, kontrol grubu öğrencileri normal eğitim öğretimlerine devam etmişlerdir. Yapılan uygulamalar sonucunda elde edilen okuma düzeyi puanları SPSS programında değerlendirilmiş ve tekrarlı okuma stratejisinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin okuma düzeylerinin kotrol grubu öğrencilerinden daha fazla geliştiği saptanmıştır. tr
dc.description.abstract This study aimed to examine the effect of repeated reading which is one of reading fluency strategies on improving reading performance of third-grade elementary school students. The sample of this study was the third-grade students who studied in two different classes, who were in the same socio-economic status and selected from an elementary school in Kaman, Kırsehir. One of these classes was the control group and the other is the experimental group. Before the intervention, the students’ reading performance was assessed by using “Informal Reading Inventory”. While “repeated reading” strategy was used in control group for ten weeks education, total fifty hours by using one reading text each week, the students of the control group normally continued to study. After the invention, the students' reading performance scores obtained from the assessment process were analyzed by SPSS programme. It was found that experimental group in which repeated reading strategy was used progressed remarkably in regard of improving their reading level when compared control group. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okuma tr
dc.subject Anlama tr
dc.subject Akıcı okuma tr
dc.subject Tekrarlı okuma stratejisi tr
dc.subject Reading tr
dc.subject Comprehension tr
dc.subject Reading fluency tr
dc.subject Repeated reading strategy tr
dc.title İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma düzeylerinin geliştirilmesine akıcı okuma stratejilerini kullanmanın etkisi tr
dc.title.alternative Effect of using reading fluency strategies on improving reading level of third grade students at primary schools tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 37370 tr
dc.contributor.department Kaman Yeni Hayat İlkokulu Sınıf Öğretmeni tr
dc.contributor.department Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 657 tr
dc.identifier.issue 11 tr
dc.identifier.startpage 639
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account