dc.contributor.author |
Demir, Tazegül |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-26T07:28:05Z |
|
dc.date.available |
2020-10-26T07:28:05Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1329 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde dil bilgisi konularını öğrenirken sınıf ortamında kullandıkları öğrenme stratejilerinin neler olduğu belirlenerek bu stratejileri ne düzeyde kullandıkları tespit edilmeye çalışılmıştır. Tarama modeline uygun olarak yapılan araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan öğrenme stratejileri anket formu ile toplanmış ve öğrencilere bire bir görüşme yolu ile uygulanarak veriler elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde dil bilgisi öğrenirken sınıf ortamında dikkat stratejilerini, zihinsel tekrar stratejilerini, gruplama stratejilerini, örtük ve açık tekrar stratejilerini, bellek destekleyici stratejileri, geri getirmeyi artırıcı stratejileri ve yürütücü biliş stratejilerini her zaman kullandıkları; bunun yanında eklemleme, örgütleme ve güdüleme stratejilerini ara sıra yaptıkları tespit edilmiştir |
tr |
dc.description.abstract |
In this research, it was aimed to determine the learning strategies employed in classroom environments in Turkish language courses by elementary education eighth-grade students while learning grammar subjects, and to determine the extent to which they use these strategies. Data of the research, which was carried out in line with the scanning model, were collected through the learning strategies questionnaire form prepared by the researcher. This form was administered to students in one-on-one interviews. In the analysis of the data; frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation values were used. It was determined in the research that elementary education eighth-grade students always use attention strategies, mental repetition strategies, grouping strategies, implicit and explicit repetition strategies, memory support strategies, strategies to improve recalling, and metacognition strategies; whereas they sometimes use the strategies of attaching, organization and motivation. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Dil bilgisi |
tr |
dc.subject |
Öğrenme stratejileri |
tr |
dc.subject |
Türkçe öğretimi |
tr |
dc.subject |
Bilgiyi işleme kuramı |
tr |
dc.subject |
Grammar |
tr |
dc.subject |
Learning strategies |
tr |
dc.subject |
Turkish language teaching |
tr |
dc.subject |
Information processing pheory |
tr |
dc.title |
Türkçe derslerinde dil bilgisi konuları öğrenilirken kullanılan öğrenme stratejileri üzerine bir değerlendirme |
tr |
dc.title.alternative |
An evaluation on learning strategies used in grammar subjects in Turkish language courses |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
35650 |
tr |
dc.contributor.department |
Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
206 |
tr |
dc.identifier.issue |
11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) |
tr |
dc.identifier.startpage |
167 |
|
dc.identifier.volume |
6 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |