Adiyaman University Repository

Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik algıları

Show simple item record

dc.contributor.author Kırbaşoğlu Kılıç, Latife
dc.contributor.author Eyüp, Bircan
dc.date.accessioned 2020-10-26T07:25:18Z
dc.date.available 2020-10-26T07:25:18Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1325
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterliklerini belirlemektir. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubunu Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünün 4. sınıfında öğrenim gören 112 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Can ve Cantürk-Günhan (2009) tarafından geliştirilen ‘Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği’ kullanılmıştır. Ölçek 47 sorudan oluşmakta ve 5’li likert tipindedir. Veriler SPSS 16.0 paket programında analiz edilmiştir. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0.96 hesaplanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik algılarının ‘orta derecede katılıyorum’ düzeyinde olduğu ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract The self sufficiency perception of the Turkish teacher candidates on using creative drama method is desired to be determined in this study. Survey method was used in the study. The research group is consisted of 112 fourth grade students of Turkish Teaching Department at Fatih Education Faculty of Black Sea Technical University in 2011-2012 education terms. “The self-sufficiency scale on using creative drama method” which was built up by Can ve Cantürk-Günhan (2009) was used as data collecting device in this study. The scale consist of 47 questions and the type is 5 point likert scale. Cronbach alfa reliability coefficient of the scale is calculated 0, 96. As a result has been determined that Turkish teacher candidates have self sufficiency “I reasonably agree” level on using creative drama method. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yaratıcı drama tr
dc.subject Türkçe öğretmeni adayı tr
dc.subject Öğretmen yeterliği tr
dc.subject Creative drama tr
dc.subject Turkish teacher Candidate tr
dc.subject Teacher efficacy tr
dc.title Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik algıları tr
dc.title.alternative The self sufficiency perception of the Turkish teacher candidates on using creative drama method tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 188764 tr
dc.contributor.firstauthorID 151930 tr
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.contributor.department Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 820 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 799 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account