Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının yabancı dil öğrenme stratejilerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma ile öğretmen adaylarının yabancı dil öğrenme stratejilerini kullanmaya ilişkin görüşlerinin cinsiyetlerine göre değişip değişmediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü 2. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Oxford (1990) tarafından geliştirilen ve Cesur ve Fer (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri ile toplanmıştır. Beşli Likert tipindeki ölçek 50 maddeden ve bellek, bilişsel, telafi, üstbiliş, duyuşsal ve sosyal olarak adlandırılan altı alt ölçekten oluşmaktadır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, Levene istatistiği ve bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının İngilizce öğrenme sürecinde bellek, bilişsel, telafi, üstbiliş, duyuşsal ve sosyal stratejilerinde yetersizlikler yaşadıkları ve bu yöndeki görüşlerinin cinsiyetlerine göre istatistiksel olarak anlamlı biçimde değişmediği belirlenmiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak, Türkçe öğretmeni adaylarının İngilizce öğrenme stratejilerini daha etkili biçimde kullanmalarını sağlamak ve bu stratejileri kullanım düzeylerini yükseltmelerine katkıda bulunacak bazı yararlı önerilerde bulunulmaktadır.
The aim of this study is to explore prospective Turkish Language teachers’ perceptions of their language learning strategies. We aimed to see if prospective teachers’ opinions toward language learning strategies differed related to gender variable. The research group consisted of sophomores enrolled at the department of Turkish Language Education at Education Faculty of Fırat University in the Fall term of 2012-2013 academic year. Data of the study was collected by using Strategy Inventory of Language Learning developed by Oxford (1990) and adapted into Turkish by Cesur and Fer (2008). The five-point Likert-style scale included 50 items and six subscales entitled memory, cognitive, compensation, metacognitive, affective and social strategies. Mean score, standard deviation, Levene statistics and independent samples t test were utilized to analyze the data. As a result of the study, it was determined that prospective Turkish Language teachers have had some insufficiencies in memory, cognitive, compensation, metacognitive, affective and social strategies in English language learning process and no statistically significant differences were observed between their opinions in terms of gender variable. Based on the findings obtained through the study, some useful recommendations are offered for the prospective Turkish Language teachers to use English language learning strategies more efficiently and help them increase the usage level of these strategies.