Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkçe öğretmeni adaylarına göre Türkçenin güncel sorunları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Göçer, Ali
dc.date.accessioned 2020-10-26T06:53:13Z
dc.date.available 2020-10-26T06:53:13Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1320
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçenin güncel sorunları üzerine görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenimlerini sürdüren 72 Türkçe öğretmeni adayından oluşan çalışma grubu üzerinden yürütülmüştür. Çalışma grubu, amaçlı ve kümeleme örnekleme yöntemleriyle oluşturulmuştur. Öğretmen adaylarının kişisel nitelikleriyle ilgili bilgilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel yöntem; görüşme soruları ile elde edilen verilerin analizinde ise, nitel araştırma veri analiz biçimlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, çalışma grubundaki öğretmen adayları Türkçenin en önemli sorunlarını “Türkçenin özensiz ve yanlış kullanımı, (% 39)”, “Yabancı sözcük kullanımı/yabancı dil tutkusu ya da özentisi, (% 29)” ve “Öğretmen faktörü, öğretmen yetiştirme programlarındaki sıkıntılar, Türkçe öğrenimi ve öğretimindeki yetersizlik (% 14)” şeklinde ilk üç sırada belirtmişlerdir. tr
dc.description.abstract The purpose of this research, is assessment of student teachers’ the views on contemporary issues in Turkish. In this study, interviewing method within the framework of qualitative research was used. Research was carried out working group consisting of 72 Turkish student teachers in Faculty of Education Erciyes University. The working group was created having a specified goal and cluster sampling method. Descriptive statistical method was used the data analysis about Personal information of student teachers. The data obtained from the interviewing forms were analyzed through content analysis. The results of this study, According to Turkish student teachers the most important problems as the first three mentioned: “sloppy and incorrect use of Turkish language, (39 %)”, “the use of foreign words/foreign language passion or affectation (29 %)” and “teacher factor, the problems of teacher training programs, Turkish learning and teaching insufficiency (14%”. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Türkçenin güncel sorunları tr
dc.subject Dil bilinci tr
dc.subject Ana dili kullanımı tr
dc.subject Türkçe öğretmen adayı tr
dc.subject Contemporary issues of Turkish tr
dc.subject Language Awareness tr
dc.subject The use of native language tr
dc.subject Turkish student teachers tr
dc.title Türkçe öğretmeni adaylarına göre Türkçenin güncel sorunları tr
dc.title.alternative Contemporary issues of Turkish according to Turkish student teachers tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 30769 tr
dc.contributor.department Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi ABD tr
dc.identifier.endpage 515 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 492 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster