Adiyaman University Repository

Türkçe öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Batur, Zekerya
dc.contributor.author Balcı, Süleyman
dc.date.accessioned 2020-10-26T06:52:24Z
dc.date.available 2020-10-26T06:52:24Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1319
dc.description.abstract Bu araştırma, Türkçe öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2012–2013 güz yarıyılında beş Türkçe öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma kapsamında, Türkçe öğretmen adaylarının öğretim programı bilgileri, konu alan bilgileri, öğretim bilgileri ve ölçme-değerlendirme bilgileri pedagojik alan bileşenleri doğrultusunda çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının öğretim programı bilgileri ve konu alan bilgilerinin eksik olduğu, ayrıca öğretim bilgileri konusunda geleneksel yaklaşımların etkisinin hala devam ettiği tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract An effort is made in this research to determine Turkish language pre-service teachers’ pedagogical content knowledge. The research sample is composed of five Turkish pre-service teachers in 2012-2013 fall term. Semi-structured interview was used to collect data form the curriculum, teaching behavior, assement towards pedagogic Content knowledge. The results showed that teachers’ knowledge about the curriculum and content knowledge were inadequate. The results also maintained taht traditional teaching behavior has stil affected turkish pre-service teachers. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Türkçe tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Pedagojik alan bilgisi tr
dc.subject Turkish tr
dc.subject Pre-service teachers tr
dc.subject Pedagogic content knowledge tr
dc.title Türkçe öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi tr
dc.title.alternative Research on Turkish pre-service teachers’ pedagogical content knowledge tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 23228 tr
dc.contributor.department Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.contributor.department Doktora Öğrencisi, MEB Edebiyat Öğretmeni tr
dc.identifier.endpage 43 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 21 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account