Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Türkçe dersinde uygulanan eğitsel oyunlara yönelik tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenilirlik çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Varışoğlu, Behice
dc.contributor.author Şeref, İzzet
dc.contributor.author Gedik, Mehmet
dc.contributor.author Yılmaz, İsa
dc.date.accessioned 2020-10-19T12:59:41Z
dc.date.available 2020-10-19T12:59:41Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1318
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Türkçe derslerinde uygulanan eğitsel oyunlara karşı öğrenci tutumlarının belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç geliştirmektir. Taslak ölçeğin geliştirme aşamasında öncül maddeler hazırlanarak uzman görüşlerine başvurulmuştur. 5’li likert tipinde olan ölçek Erzurum ilindeki 4 farklı ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 339 öğrenciye uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi yapılarak son şekli verilen ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı ise 0,86 olarak hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda ölçeğin üç alt faktöre sahip olduğu ve bu faktörlerdeki maddelerin faktör yük değerlerinin 0.45 ile 0.70 arasında değiştiği saptanmıştır. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to develop a “Valid and Reliable Educational Games Attitude Scale” which can be used to identify the attitudes of primary school students to educational games at Turkish lesson. In the development of the draft scale, initial items are prepared in terms of an expert’s opinions. In the 5 likerts typical scale was administered to 339 primary school students at 4 primary schools in Erzurum. Factor analysis was conducted in order to determine the construct validity and the Cronbach Alpha, total internal reliability coefficient, of the scale was calculated as 0,86. Results show that the scale has 3 factors, and its items, in terms of total item correlation, changed between 0,45 and 0,70. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Türkçe dersi tr
dc.subject Tutum ölçeği tr
dc.subject Eğitsel oyun tutum ölçeği tr
dc.subject Geçerlilik ve güvenilirlik çalışması tr
dc.subject Turkish lesson tr
dc.subject Attitude scale tr
dc.subject Educational game attitude scale tr
dc.subject Study of validity and reliability tr
dc.title Türkçe dersinde uygulanan eğitsel oyunlara yönelik tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenilirlik çalışması tr
dc.title.alternative Attitude scale for educational games that played in Turkish lesson: study of validity and reliability tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 171769 tr
dc.contributor.firstauthorID 34344 tr
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi tr
dc.contributor.department Alparslan İlköğretim Okulu/ Erzurum, tr
dc.identifier.endpage 1081 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 1059 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster