dc.contributor.author |
Varışoğlu, Behice |
|
dc.contributor.author |
Şeref, İzzet |
|
dc.contributor.author |
Gedik, Mehmet |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, İsa |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-19T12:59:41Z |
|
dc.date.available |
2020-10-19T12:59:41Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1318 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı Türkçe derslerinde uygulanan eğitsel oyunlara karşı öğrenci tutumlarının belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç geliştirmektir. Taslak ölçeğin geliştirme aşamasında öncül maddeler hazırlanarak uzman görüşlerine başvurulmuştur. 5’li likert tipinde olan ölçek Erzurum ilindeki 4 farklı ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 339 öğrenciye uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi yapılarak son şekli verilen ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı ise 0,86 olarak hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda ölçeğin üç alt faktöre sahip olduğu ve bu faktörlerdeki maddelerin faktör yük değerlerinin 0.45 ile 0.70 arasında değiştiği saptanmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to develop a “Valid and Reliable Educational Games Attitude Scale” which can be used to identify the attitudes of primary school students to educational games at Turkish lesson. In the development of the draft scale, initial items are prepared in terms of an expert’s opinions. In the 5 likerts typical scale was administered to 339 primary school students at 4 primary schools in Erzurum. Factor analysis was conducted in order to determine the construct validity and the Cronbach Alpha, total internal reliability coefficient, of the scale was calculated as 0,86. Results show that the scale has 3 factors, and its items, in terms of total item correlation, changed between 0,45 and 0,70. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Türkçe dersi |
tr |
dc.subject |
Tutum ölçeği |
tr |
dc.subject |
Eğitsel oyun tutum ölçeği |
tr |
dc.subject |
Geçerlilik ve güvenilirlik çalışması |
tr |
dc.subject |
Turkish lesson |
tr |
dc.subject |
Attitude scale |
tr |
dc.subject |
Educational game attitude scale |
tr |
dc.subject |
Study of validity and reliability |
tr |
dc.title |
Türkçe dersinde uygulanan eğitsel oyunlara yönelik tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenilirlik çalışması |
tr |
dc.title.alternative |
Attitude scale for educational games that played in Turkish lesson: study of validity and reliability |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
171769 |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
34344 |
tr |
dc.contributor.department |
Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi |
tr |
dc.contributor.department |
Alparslan İlköğretim Okulu/ Erzurum, |
tr |
dc.identifier.endpage |
1081 |
tr |
dc.identifier.issue |
11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) |
tr |
dc.identifier.startpage |
1059 |
tr |
dc.identifier.volume |
6 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |