Adiyaman University Repository

Temel bir dil becerisi olarak dinleme ve dinleme eğitim

Show simple item record

dc.contributor.author Epsaçan, Cahit
dc.date.accessioned 2020-10-19T12:32:37Z
dc.date.available 2020-10-19T12:32:37Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1317
dc.description.abstract Türkçenin temel dil becerilerinden biri olan “dinleme”nin bireylere nasıl kazandırılacağı ve nasıl geliştirilebileceği son yıllarda önemli bir araştırma konusu olmuştur. Bu alanda yapılan çalışmalarla dinleme becerisinin ne olduğu, dinleme eğitiminin nasıl olması gerektiği ve dinleme eğitiminde hangi yöntem ve tekniklerin kullanılacağı soruları önem kazanmıştır. Dinleme becerisi eğitimi ve dinleme teknikleri üzerine yapılan bu çalışmada toplumun kültür yapısı, dinleme sürecinde uygulanacak etkinlikler, dinleme becerisini geliştirmeye yönelik strateji ve tekniklerin uygulanması, öğretmenlerin konuyla ilgili bilgi ve beceriye sahip olması, dinleme becerisini etkileyen unsurlar olarak ön plana çıkmıştır. Bu çalışmada betimsel araştırma yöntemine başvurulmuş olup veri toplama aracı olarak da kaynak tarama tekniğinden yararlanılmıştır. Literatür tarama neticesinde dinleme becerisinin geliştirilebilir bir beceri olduğu ve özellikle dinleme eğitiminin ölçme boyutunda eksikliklerin yaşandığı ve bu alanda daha fazla çalışmanın yapılması gerekliliği sonuçlarına ulaşılmıştır. tr
dc.description.abstract How to improve and how to make individuals gain “listening” which is one of the basic language skills of Turkish has become an important research topic in recent years. In the light of studies conducted in this field, the following questions have gained importance; what is listening skill, how should listening education be, which methods and techniques should be used in listening education. In this study, which has been done about listening skill education and listening techniques, the following factors came to forward as the ones which influence listening skill; cultural structure of society, the activities that are applied during listening process, implementation of strategies and techniques to improve listening skill, teachers having knowledge and skills related to the topic. In this study, descriptive research method has been applied and as data collection tool source scan technique has been used. As a result of literature review it has been determined that listening skill is an improvable skill and particularly deficiencies are observed in measure part of listening education and further studies and researches are needed in this field tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Türkçe tr
dc.subject Dinleme becerisi eğitimi tr
dc.subject Dinleme stratejileri tr
dc.subject Turkish tr
dc.subject Listening skill education tr
dc.subject Listening strategies tr
dc.title Temel bir dil becerisi olarak dinleme ve dinleme eğitim tr
dc.title.alternative Listening as a basic language skill and listening education tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 191624 tr
dc.contributor.department Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 352 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 331 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account