Adiyaman University Repository

Silivri ceza infaz kurumları yerleşkesinde bulunan açık öğretim ortaokulu öğrencisi hükümlü ve tutukluların okuma alışkanlıkları

Show simple item record

dc.contributor.author Erdem, İlhan
dc.contributor.author Altunkaya, Hatice
dc.date.accessioned 2020-10-19T12:02:32Z
dc.date.available 2020-10-19T12:02:32Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1315
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Silivri Ceza İnfaz Kurumları Yerleşkesinde bulunan Açık Öğretim Ortaokulu öğrencisi hükümlü ve tutukluların kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarını belirlemek ve öğrencilerin tutumları arasında yaş, doğum yeri, suç türü ve medeni durum değişkenine göre farklılık olup olmadığını incelemektir. Çalışmaya Silivri Ceza İnfaz Kurumları Yerleşkesinde yer alan 8 cezaevinden 224 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Gömleksiz (2004) tarafından geliştirilen ve 21’i olumlu, 9’u olumsuz 30 maddeden oluşan “Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutum Ölçeği (a=0.88)” kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucu sevgi alt boyutunda evli Ceza İnfaz Kurumları Açık Öğretim Ortaokulu öğrencilerinin sevgi puanları (x=25,878) ile alışkanlık puanları (x=15,102), bekâr Ceza İnfaz Kurumları Açık Öğretim Ortaokulu öğrencilerinin sevgi puanlarından (x=24,230) ve alışkanlık puanlarından (x=14,135) yüksek bulunmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilerin okuma tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin korelasyon analizi ile incelenmesi sonucunda alışkanlık ile sevgi; istek ile sevgi; etki ile sevgi; yarar ile sevgi; istek ile alışkanlık; etki ile alışkanlık; yarar ile alışkanlık; istek ile gereklilik; etki ile gereklilik; yarar ile gereklilik; etki ile istek; yarar ile istek; yarar ile etki ve okuma alışkanlığına ilişkin tutum genel puanı ile sevgi-alışkanlık-gereklilik-istek-etki-yarar arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuştur. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to find out the reading attitudes of secondary students enrolled at open education secondary school at Silivri Penitentiaries Campus and to see if there is difference among reading attitudes in terms of age, place of birth, type of crime and marital status variables. 224 students from 8 prisons at Silivri Penitentiaries Campus participated in the study. In collecting the data, ‘Reading Habit Attitude Scale (a=0.88)’ developed by Gömleksiz (2004) and containing 30 items, 21 of which positive and 9 of which negative was used in the study. According to the findings, in the love subdimension married students’ love points (x=25,878) and habit points (x=15,102) were found to be higher than single students love points (x=24,230) and habit points (x=14,135). According the analyses of correlation values, there was positive correlation between habit and love; eagerness and love; effect and love; benefit and love; eagerness and habit; effect and habit; benefit and habit; necessity and eagerness; effect and necessity; benefit and necessity; effect and eagerness; benefit and eagerness; benefit and effect: and a positive correlation between general attitude point in reading and love-habit-necessity-eagerness-effect-benefit. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Ceza infaz kurumu tr
dc.subject Açık öğretim ortaokulu tr
dc.subject Hükümlü tr
dc.subject Tutuklu tr
dc.subject Okuma alışkanlığı tr
dc.subject Penitentiary tr
dc.subject Convicted tr
dc.subject Arrested tr
dc.subject Reading habit tr
dc.title Silivri ceza infaz kurumları yerleşkesinde bulunan açık öğretim ortaokulu öğrencisi hükümlü ve tutukluların okuma alışkanlıkları tr
dc.title.alternative Reading habits of arrested and convicted secondary students enrolled at open education secondary school at Silivri penitentiaries campus tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 50635 tr
dc.contributor.firstauthorID 254049 tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 489 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 453 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account