Bu çalışma ile öğretmen adaylarının okuma görünümlerinin metin/okuma türü ve okuma amacı bağlamında belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma tarama türünde nitel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan ve seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen 65 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından uyarlanan “Motivation to Read Profile” görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi içerik analizi yoluyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonunda; öğretmen adaylarının % 80’inin okuma güdüsünün yüksek olduğu, bunların genellikle bilgi edinmek için okuduğu, kitap seçerken kendi seçimi yanında arkadaş ve öğretmenlerinden de yararlandığı, okuma materyaline ulaşmada internetten çok sık yararlandığı, yanında kitap taşımadığı ancak evde ve kütüphanede okuma edimi gerçekleştirdiği belirlenmiştir. Yine evde gerçekleştirilen okumalar genellikle internet üzerinden gazete/haber metinleriyle gerçekleşirken, kütüphanedeki okumaların araştırma yapma ve ödev hazırlama amaçlı olduğu için daha çok kitap ve dergi odaklı gerçekleştiği bulunmuştur.
The aim in this study is to define the reading profiles of teacher candidates in terms of text/reading types and reading purposes. The study is designed as a screening type, qualitative research. 65 teacher candidates from Mehmet Akif Ersoy University are selected with random sampling to take place in the study. The data is collected by the interview method, which is a qualitative research method. An interview form named “Motivation to Read Profile”, that is adapted by researchers, is used as the tool for data collection. Data is analyzed by content analyzing. At the end of the study it’s determined that, 80% of the teacher candidates have high motivations to read; and they usually read to acquire information, get the help of their teachers ad friends to choose books, use internet a lot for finding reading materials, and they don’t usually carry books with themselves, yet they read at home and library. Also, the results show that the readings at home are usually news/newspapers on the internet, and the readings at library are more generally for research and homework; because of this, readings at library are more focused on books and magazines.