Adiyaman University Repository

Öğretmen adaylarının ‘görsel okuryazarlık’ ile ilgili algıları

Show simple item record

dc.contributor.author Göçer, Ali
dc.contributor.author Tabak, Gürkan
dc.date.accessioned 2020-10-19T11:07:55Z
dc.date.available 2020-10-19T11:07:55Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1313
dc.description.abstract Bu araştırma, sınıf ve Türkçe öğretmeni adaylarının ‘görsel okuryazarlık’ kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları ortaya çıkarma amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011–2012 öğretim yılı bahar döneminde, Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf ve Türkçe öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 131 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Türkçe öğretmen adaylarının ‘Görsel okuryazarlık … gibidir; çünkü … ’ şeklinde verilen ifadeyi tamamlamalarıyla elde edilmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgubilim araştırma deseni kullanılmış ve elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğretmen adayları ‘görsel okuryazarlık’ kavramına ilişkin toplam 73 adet geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar nitelikleri açısından incelenerek farklı kavramsal kategoriler oluşturulmuştur. Araştırma sonucuna göre, öğretmen adaylarının ‘görsel okuryazarlık’ ile ilgili olumlu algılaya sahip oldukları ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to expose perceptions of teacher candidates about the concept of visual literacy through metaphors. The participants for this study included 131 teacher candidates from Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi. In order to collect data, teacher candidates were asked to complete the prompt “Visual literacy is like ... because ...”. The study was designed as a phenomenological study within the qualitative approach. The data was analyzed with using the content analysis technique. According to the data, teacher candidates produced 73 valid metaphors about the concept of visual literacy. Analyzing the metaphors which were investigated in terms of qualifications, different conceptual categories were identified. According to the result of this study, teacher candidates have positive perceptions towards the visual literacy. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Metafor tr
dc.subject Görsel okuryazarlık tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Metaphor tr
dc.subject Visual literacy tr
dc.subject Teacher candidates tr
dc.title Öğretmen adaylarının ‘görsel okuryazarlık’ ile ilgili algıları tr
dc.title.alternative Perceptions of teacher candidates about the concept of visual literacy tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 30769 tr
dc.contributor.department Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi ABD tr
dc.identifier.endpage 541 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 517 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account