Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Millî kültür ve folklorun Türkçe ders kitapları aracılığıyla aktarımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Okur, Alpaslan
dc.date.accessioned 2020-10-19T10:55:46Z
dc.date.available 2020-10-19T10:55:46Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1308
dc.description.abstract Folklor geniş bir işlev alanına sahiptir. Bu işlev alanlarından biri de folklor ürünlerinin dil öğretiminde karşımıza çıkan ilk edebi ürünler olmasıdır. Folklor ürünleri, çok fazla işlevlere sahip olmasından dolayı, dil öğretiminde hem araç hem de amaç olarak kullanılabilir. Folklor ürünleri, çocuk dili öğrenene kadar araç olarak kullanılırken dili öğrenmiş birey için de hem araç hem de amaç olarak kullanılabilir. Çünkü dil öğretimi farklı yöntemlerle gerçekleştiği gibi, birey dili öğrenirken dil ile birlikte başka şeyler de öğrenebilir. Normal bir metinle sadece dil öğretimi gerçekleşebilir ama folklor ürünü bir metinle o dili konuşan millete ait pek çok folklor unsurları da aktarılır. Örneğin, folklor ürünlerinin işlevleri arasında kültür aktarımı, hoşça vakit geçirtmek, değerler ve ahlak eğitimi vermek vardır. Birey dil öğrenirken bunları da edinebilir. Bu aktarım ana dili öğretiminde olduğu gibi yabancı dil öğretiminde de gerçekleşir. Folklor ürünleri sözlü olarak günümüze kadar gelebilmiş ve dil öğretiminde kullanılmış fakat yazıya aktarılması ile dil öğretiminde daha etkin kullanılabilir hale gelmiştir. Çünkü folklor ürünlerinin metin olarak bu işlevlerini de devam ettirebilmesi için ders kitaplarında bulunması gerekir. Folklor ve kültürün bu işlevlerini gerçekleştirebileceği araç da Türkçe dersi ve kitaplarıdır. Bu çalışmada farklı illerde farklı ders kitapları olarak öğrencilerin karşısına çıkan Türkçe ders kitaplarındaki folklor ve kültür içerikli metinler, işlevleri bakımından bir dil öğretim aracı olarak incelenmiştir. tr
dc.description.abstract Folklore has a broad functional area. This function is also one of the first literary folklore products is encountered in language teaching. Folklore products, due to having too many functions, language teaching can be used as both vehicle and purpose. While folklore products, until children have learned the language, used as tool, they can be used as both vehicle and purpose to people have learned the language. Because language learning occurs in different ways, such as individuals with language learning languages learn other things. Only language teaching can be done with a normal text; but many of folklore products that belong to people who speak the language is transferred with with folk-arts text. There are products of folk culture, transfer of functions, regale, etc to give the values and moral education etc. Learning the language, the individual can obtain them. This transfer takes place in foreign language teaching as well as the teaching mother tongue. Folklore products can survive till now, and used in language teaching but they have become used more effectively in language teaching with transferring writing. Because these functions, as well as text to ensure the survival of folklore products must be present in textbooks. Folklore and culture can perform these functions with the Turkish textbook as a tool. In this study, students' textbooks in different provinces across the different folklore and cultural content of the texts in Turkish textbooks, teaching a language as a tool in terms of functions are investigated. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Folklor tr
dc.subject Kültür tr
dc.subject Eğitim tr
dc.subject Türkçe tr
dc.subject Ders kitabı tr
dc.subject Metin tr
dc.subject Folklore tr
dc.subject Culture tr
dc.subject Education tr
dc.subject Turkish tr
dc.subject Textbook tr
dc.subject Text tr
dc.title Millî kültür ve folklorun Türkçe ders kitapları aracılığıyla aktarımı tr
dc.title.alternative Transfer of national culture and folklore through Turkish textbook tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 108877 tr
dc.contributor.department Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 904 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 877 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster