Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Lise öğrencilerinin öğretmenlerin beden diline yönelik tutumları: Adana-Kozan Fatih Anadolu Lisesi örneklemi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gökçeli, Samet
dc.date.accessioned 2020-10-19T10:54:05Z
dc.date.available 2020-10-19T10:54:05Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1306
dc.description.abstract Bu araştırma, örneklem grubundan hareketle lise öğrencilerinin öğretmenlerin beden diline yönelik görüşlerini alarak beden dilinin eğitime olan etkisinin neler olduğunu tespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışma; Adana ili Kozan ilçesindeki Fatih Anadolu Lisesinde 2011-2012 eğitim- öğretim yılında öğrenim gören 9, 10, 11 ve 12. sınıflar düzeyinde, 179 kız, 166 erkek öğrenci olmak üzere toplam 345 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veriler Likert tipi tutum anketi ile toplanmıştır. Öğretmenlerin beden diline yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla geliştirilen anketteki 35 madde ve 1 açık uçlu ifadeden elde edilen veriler, SPSS 15.0 paket programıyla çözümlenmiş ve istatistiksel analizlerde frekans (f), yüzde (%), standart sapma (ss), aritmetik ortalama (xort), t- testi (t), Anova kullanılmış ve sonuçlar tablolaştırılmıştır. Sonuç olarak; öğrencilerin öğretmenlerin beden diline yönelik tutumlarında; cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş, anne- babanın eğitim ve gelir durumuna göre anlamlı farklılık gözlenmemiştir. Araştırma bulgularına göre; öğretmenin jest ve mimiklerini etkili kullanması, göz teması kurması, dersi ayakta işlemesi, sınıftaki ön boşluğu kullanması öğrencilerin hoşuna gitmekte olup olumlu eğitim ortamı sağlamaktadır. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the attitudes of the high school students towards the teacher’s body language. This study conducted on 345 students of 9 th, 10 th, 11 th and 12 th grades who are attending in Adana Kozan Fatih Anatolian High School case. Data were collected through like attitudes survey. The results of this study showed that attitudes of the students have not changed according to their sex, ages, class level, income status of parents and level of education. The survey consisting of 35 item and expressed in open-ended that the data taken solved by SPSS (15.0) package programe and frequence (f), percentage (%), aritmetic avarage (xort), standart deviation (sd), t-test (t) Anova were used in statical analyzes. The students like that teacher's gestures and facial expressions are used effective, eye contact, standing in the course to tell, used front space. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Beden dili tr
dc.subject Eğitim tr
dc.subject İletişim tr
dc.subject Body language tr
dc.subject Education tr
dc.subject Communication tr
dc.title Lise öğrencilerinin öğretmenlerin beden diline yönelik tutumları: Adana-Kozan Fatih Anadolu Lisesi örneklemi tr
dc.title.alternative The attitudes of high school students towards the teacher’s body language course: Adana Kozan Fatih Anatolıan Hıgh School case tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü TDE Eğitimi Doktora Öğrencisi tr
dc.identifier.endpage 572 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 543 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster