Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

İkinci dil öğretim kaynaklarında yer alan anlama etkinliklerinin karşılaştırılması (Yeni Hitit ve New Headway örneklemi)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Beyreli, Latif
dc.contributor.author Ak Başoğul, Duygu
dc.date.accessioned 2020-10-19T10:49:47Z
dc.date.available 2020-10-19T10:49:47Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1303
dc.description.abstract Araştırmada ikinci dil öğretim kaynakları olarak hazırlanmış kitaplardan Yeni Hitit (Türkçe) ve New Headway (İngilizce) serilerinde yer alan anlama etkinlikleri; çeşitlilik, nitelik, temel dil becerilerine uygunluk ve bu etkinliklerde kullanılan ölçme-değerlendirme soruları; kapsam, soru çeşidi (açık uçlu, çoktan seçmeli, eşleştirmeli, var-yok, doğru-yanlış vb.), anlaşılma vb. yönlerden ayrı ayrı ve tarama yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Ardından söz konusu kitaplarda bulunan okuma ve dinleme etkinlikleri incelenmiş, ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Değerlendirme yapıldıktan sonra kitapların öğrenme-öğretme sürecindeki yeterliliği, olumlu ve olumsuz yönleri tespit edilmiş ve kitaplar karşılaştırılmıştır. Son olarak araştırmanın sonuçları ortaya konmuş, sonuçlar farklı araştırmalarla karşılaştırılarak tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur. tr
dc.description.abstract In this study, the comprehension activities included in the ‘Yeni Hitit’ (Turkish) and the ‘New Headway’ (English) series, which are designed as second language textbooks, were investigated in terms of diversity, quality, and appropriateness for basic language skills; and the assessment and evaluation questions used in these activities were studied in terms of coverage, type of question (open-ended, multiple-choice, matching, true/false, etc.), and comprehensibility, etc. individually using the survey method. Then, the reading and listening activities contained in the books were studied and evaluated separately. Following the evaluation, the efficiency of the books in the learning/teaching process, as well as their positive and negative aspects, was established and the books were compared. Finally, the results of the study were presented, compared with those of other studies, discussed and recommendations were made accordingly. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İkinci/yabancı dil öğretimi tr
dc.subject Ders kitabı tr
dc.subject Anlama tr
dc.subject Ölçme-değerlendirme tr
dc.subject Second / foreign language teaching tr
dc.subject Textbook tr
dc.subject Understanding tr
dc.subject Assessment and evaluation tr
dc.title İkinci dil öğretim kaynaklarında yer alan anlama etkinliklerinin karşılaştırılması (Yeni Hitit ve New Headway örneklemi) tr
dc.title.alternative Comparison of comprehension activities contained in second language teaching sources (‘Yeni Hitit’ and ‘New Headway’ samples) tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 58208 tr
dc.contributor.firstauthorID 52306 tr
dc.contributor.department Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.contributor.department Ankara Üniversitesi TÖMER, İstanbul Taksim Şubesi, Türkçe Okutmanı tr
dc.identifier.endpage 100 tr
dc.identifier.issue 11 tr
dc.identifier.startpage 45 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster