Araştırmada ikinci dil öğretim kaynakları olarak hazırlanmış kitaplardan Yeni Hitit (Türkçe) ve New Headway (İngilizce) serilerinde yer alan anlama etkinlikleri; çeşitlilik, nitelik, temel dil becerilerine uygunluk ve bu etkinliklerde kullanılan ölçme-değerlendirme soruları; kapsam, soru çeşidi (açık uçlu, çoktan seçmeli, eşleştirmeli, var-yok, doğru-yanlış vb.), anlaşılma vb. yönlerden ayrı ayrı ve tarama yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Ardından söz konusu kitaplarda bulunan okuma ve dinleme etkinlikleri incelenmiş, ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Değerlendirme yapıldıktan sonra kitapların öğrenme-öğretme sürecindeki yeterliliği, olumlu ve olumsuz yönleri tespit edilmiş ve kitaplar karşılaştırılmıştır. Son olarak araştırmanın sonuçları ortaya konmuş, sonuçlar farklı araştırmalarla karşılaştırılarak tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
In this study, the comprehension activities included in the ‘Yeni Hitit’ (Turkish) and the ‘New Headway’ (English) series, which are designed as second language textbooks, were investigated in terms of diversity, quality, and appropriateness for basic language skills; and the assessment and evaluation questions used in these activities were studied in terms of coverage, type of question (open-ended, multiple-choice, matching, true/false, etc.), and comprehensibility, etc. individually using the survey method. Then, the reading and listening activities contained in the books were studied and evaluated separately. Following the evaluation, the efficiency of the books in the learning/teaching process, as well as their positive and negative aspects, was established and the books were compared. Finally, the results of the study were presented, compared with those of other studies, discussed and recommendations were made accordingly.