Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Dramayla oluşturulmuş öykülerin Türkçe eğitiminde kullanılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kara, Ömer Tuğrul
dc.date.accessioned 2020-10-15T11:08:15Z
dc.date.available 2020-10-15T11:08:15Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1302
dc.description.abstract Yeni Türkçe Programı öğrencilerin eğitim sürecine katılmasını sağlayacak etkinlikleri temel alır. Türkçe eğitiminin gereksinimlerinin gerçekleştirilmesinde en uygun etkinliklerden biri olan dramayla öykü oluşturma, bilinen ya da doğaçlama yoluyla oluşturulan öykülerin drama teknikleri kullanılarak canlandırılmasıdır. Drama çalışmalarında öykü oluşturma ifadesiyle anlatılmak istenen öykü türünün kendisinin dramatize edilmesinden çok olaya dayalı metinleri de içine alan türlerin canlandırmaya uygun hale getirilmesidir. Öyküyü canlandırmayla öğrenci gerçek yaşama ilişkin problemleri inceleme, analiz etme ve çözme imkânına sahip olacaktır. Kahraman, hedef, engel / olay, eylem gibi temel unsurların yanı sıra konuşma örgüsü ve metaxis (dramatik var olma) gibi kavramlar dramayla öykü oluşturmanın yardımcı unsurlarıdır. Türkçe derslerinde dramayla oluşturulmuş öyküler aracılığıyla dört temel dil becerisine yönelik kazanımların gerçekleştirilmesi, dil bilgisi kavramlarının günlük hayatla ilişkilendirilmesi, yaratıcı yeteneklerinin ortaya çıkartılması sağlanabilir. Bu çalışma tarama modeliyle yapılmış olup konu dâhilindeki ilgili araştırmalardan yararlanılmıştır. tr
dc.description.abstract New Turkish Program has been based upon activities that will provide participation of students to the educational process. Story formation with drama which is one of the most suitable activities to actualize requirements of the Turkish education is to animate improvised or proverbial stories using drama techniques. What has been meant with the expression of story formation in drama studies is to accommodate story genre into animation of other genres including texts based upon events rather than dramatization of the genre’s itself. Through the animation of the story, the student will have the opportunity of examining, analyzing and solving the problems related to real life. While concepts such as hero, target, obstacle /event have been the primary elements of story formation, concepts such as speech line and metaxis (dramatic existence) are the secondary elements. There can be provided the acquisition of four basic language abilities to be actualized, association of linguistic concepts with daily life and exposure of a hidden ability into the light through the stories formed with drama in Turkish lessons. This study has been carried out using the scanning model and relevant researches within the bounds of the subject have been benefited. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Türkçe eğitimi tr
dc.subject Drama tr
dc.subject Öykü oluşturma tr
dc.subject Turkish education tr
dc.subject Drama tr
dc.subject Story formation tr
dc.title Dramayla oluşturulmuş öykülerin Türkçe eğitiminde kullanılması tr
dc.title.alternative Use of the stories formed with drama in Turkish education tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 118210 tr
dc.contributor.department Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 699 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 659 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster