Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özbay, Murat
dc.contributor.author Barutçu, Tuğba
dc.date.accessioned 2020-10-15T11:07:33Z
dc.date.available 2020-10-15T11:07:33Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1301
dc.description.abstract Dil psikolojisi dillerin kökenini, oluşumunu ve kullanım özelliklerini araştıran dil bilimiyle, insan davranışlarını anlamaya yönelik çalışmalar yapan psikoloji biliminin katkılarıyla şekillenmiş bir bilim dalıdır. Dilin edinimi, algılanışı ve kullanımına odaklanır. Dil öğrenimi ve kullanımı sırasında ortaya çıkan psikolojik süreçler, bu bilim dalı ışığında incelenir. Bununla birlikte, dil davranışlarına daha ayrıntılı tanımlar getirmek ve dilin işlevlerine işaret eden kullanımları açığa vurmak amaçlanır. Bu çalışma, öncelikle dil psikolojisinin bağımsız bir bilim dalı hâline gelme süreci hakkında bilgi vermekte, dil psikolojisinin düşünce ve toplumla olan ilişkisini incelemektedir. Dil psikolojisinin dört temel dil becerisine yansımaları ise, Türkçe Öğretim Programı’yla ilişkili olarak araştırmanın son bölümünde değerlendirilmeye çalışılmıştır. tr
dc.description.abstract Psycholinguistics is a science formed with the contributions of linguistics examining the origins,generations and the qualities of language usage, and of psychological science studying the human behaviours.Language acquisition focuses on its comprehension and usage.Psychological processes coming out during the language learning and its usage are analysed in the light of psycholinguistics. It is also aimed to make more detailed definitions for language behaviours and display its usage refering to the functions of language.This study primarily gives information about the process of how psycholinguistics becomes an independent science and analyses its relation with the thought and society. The reflections of psycholinguistics to four basic language skills are also tried to assess in the last part of the study in relation to the Turkish Teaching Programme. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Dil psikolojisi tr
dc.subject Okuma tr
dc.subject Dinleme tr
dc.subject Konuşma tr
dc.subject Yazma tr
dc.subject Psycholinguistics tr
dc.subject Eading tr
dc.subject Listening tr
dc.subject Speaking tr
dc.subject Writing tr
dc.title Dil psikolojisi ve Türkçe öğretimi tr
dc.title.alternative Psycholinguıitics and Turkish teaching tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 7560 tr
dc.contributor.firstauthorID 159815 tr
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 973 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 933 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster