dc.contributor.author |
Özbay, Murat |
|
dc.contributor.author |
Barutçu, Tuğba |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-15T11:07:33Z |
|
dc.date.available |
2020-10-15T11:07:33Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.issn |
1308-9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1301 |
|
dc.description.abstract |
Dil psikolojisi dillerin kökenini, oluşumunu ve kullanım özelliklerini araştıran dil bilimiyle, insan davranışlarını anlamaya yönelik çalışmalar yapan psikoloji biliminin katkılarıyla şekillenmiş bir bilim dalıdır. Dilin edinimi, algılanışı ve kullanımına odaklanır. Dil öğrenimi ve kullanımı sırasında ortaya çıkan psikolojik süreçler, bu bilim dalı ışığında incelenir. Bununla birlikte, dil davranışlarına daha ayrıntılı tanımlar getirmek ve dilin işlevlerine işaret eden kullanımları açığa vurmak amaçlanır. Bu çalışma, öncelikle dil psikolojisinin bağımsız bir bilim dalı hâline gelme süreci hakkında bilgi vermekte, dil psikolojisinin düşünce ve toplumla olan ilişkisini incelemektedir. Dil psikolojisinin dört temel dil becerisine yansımaları ise, Türkçe Öğretim Programı’yla ilişkili olarak araştırmanın son bölümünde değerlendirilmeye çalışılmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
Psycholinguistics is a science formed with the contributions of linguistics examining the origins,generations and the qualities of language usage, and of psychological science studying the human behaviours.Language acquisition focuses on its comprehension and usage.Psychological processes coming out during the language learning and its usage are analysed in the light of psycholinguistics. It is also aimed to make more detailed definitions for language behaviours and display its usage refering to the functions of language.This study primarily gives information about the process of how psycholinguistics becomes an independent science and analyses its relation with the thought and society. The reflections of psycholinguistics to four basic language skills are also tried to assess in the last part of the study in relation to the Turkish Teaching Programme. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Dil psikolojisi |
tr |
dc.subject |
Okuma |
tr |
dc.subject |
Dinleme |
tr |
dc.subject |
Konuşma |
tr |
dc.subject |
Yazma |
tr |
dc.subject |
Psycholinguistics |
tr |
dc.subject |
Eading |
tr |
dc.subject |
Listening |
tr |
dc.subject |
Speaking |
tr |
dc.subject |
Writing |
tr |
dc.title |
Dil psikolojisi ve Türkçe öğretimi |
tr |
dc.title.alternative |
Psycholinguıitics and Turkish teaching |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
7560 |
tr |
dc.contributor.firstauthorID |
159815 |
tr |
dc.contributor.department |
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
973 |
tr |
dc.identifier.issue |
11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) |
tr |
dc.identifier.startpage |
933 |
tr |
dc.identifier.volume |
6 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |