Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Birinci ve ikinci kademe okuma eğitimi üzerine yapılan lisansüstü çalışmaların değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Elbir, Bilal
dc.contributor.author Bağcı, Can
dc.date.accessioned 2020-10-15T11:06:04Z
dc.date.available 2020-10-15T11:06:04Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1299
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı 1997-2012 tarihleri arasında okuma eğitimi üzerine yapılmış tez çalışmaların değerlendirilmesini yaparak, okuma eğitimi alanında üzerinde çalışma yapılabilecek konularına var olup olmadığını tespit etmektir. Bu çalışmada daha önceden ortaya konulmuş fikirlerin analizi yapılacağı için, yöntem olarak meta-analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada öncelikle Ulusal Tez Merkezi olmak üzere çeşitli veri tabanları ve kütüphanelerde yapılan taramalarda ulaşılan toplam 39 adet doktora ve yüksek lisans tezi incelenmiştir. Bu tezler öncelikle yüksek lisans ve doktora tezi olmak üzere gruplandırılmış, daha sonra yapıldığı üniversitelere olan dağılımı hesaplanmıştır. Dış yapı bakımından incelendikten sonra tezler içerik analizine tabi tutularak konuların sınıflandırılması yapılmıştır. Sonuç olarak, yapılan tezlerin bazılarının isim ve konuları benzerlik göstermesine karşın, okuma becerisi alanında çalışma yapılabilecek konuların varlığı tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to review and evaluate to doctorate and master theses that are prepared on reading skills and research can be done over the area of reading education is to determine whether thereare issues. In this study, to be mde previously introduced ideas, analysis, amethod wasused as meta-analysis method. That thesis, including the National Center for the study, primarily tolibraries, various databases and scanning reached a total of 39 doctoral and master's thesis examined. These arguments are grouped as the first master's and doctoral thesis, and thencalculated the distribution of the universities. External examinationof the structure in terms of classification of the subjects were thensubjected to content analysis theses. Theses of some of the topicsand titles have been found to be similar. After that, the studiessuggested a different selection of topics. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okuma tr
dc.subject Anlama tr
dc.subject Okuma stratejileri tr
dc.subject Okuma eğitimi tr
dc.subject Yetenek tr
dc.subject Reading tr
dc.subject Understanding tr
dc.subject Reading strategies tr
dc.subject Reading education tr
dc.subject Ability tr
dc.title Birinci ve ikinci kademe okuma eğitimi üzerine yapılan lisansüstü çalışmaların değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative The evaluation of graduate studies on teaching reading ın the first and second stage tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 112393 tr
dc.contributor.department Celal Bayar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.contributor.department Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Öğrencisi tr
dc.identifier.endpage 247 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 229 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster