Adiyaman University Repository

6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan tiyatro metinleri ile bu metinlerin orijinallerinin karşılaştırılması üzerine bir inceleme

Show simple item record

dc.contributor.author Koç, Raşit
dc.contributor.author Kıymaz, Mustafa Said
dc.date.accessioned 2020-10-15T11:05:13Z
dc.date.available 2020-10-15T11:05:13Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1298
dc.description.abstract İçerdiği zengin unsurlar ve dil becerilerinin öğretilmesine uygunluğu ile diğer türlerden ayrılan tiyatro, İlköğretim Türkçe Programı’nda geçtiği şekliyle 6 ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarında mutlaka yer alması gereken türler arasındadır. Bu çalışmada, MEB tarafından ders kitabı olarak kabul edilen ve halihazırda okullarda okutulan altı ders kitabındaki tiyatro türüne giren metinler araştırma konusu yapılmıştır. Tespit edilen metinlerin orijinal hallerine ulaşılmıştır. Tiyatro kavramı ve ders kitaplarındaki türlerin dağılımı başlıklarından sonra çalışmanın yöntemine değinilmiş, ardından metinlerin orijinalleriyle karşılaştırmaları yapılmış ve görülen farklılıklar sorgulanmıştır. Daha sonra ise metinler dil yönünden incelenmiştir. Sonuç olarak ders kitaplarındaki tiyatro metinlerinin istenilen nitelikte olmadığı, basit ve kısa oyunların kitaplara alındığı, bu oyunların dil becerileri açısından fakir olduğu, kısaltılan ve sadeleştirilen eserlerde anlam akışını bozacak değişikliklere gidildiği tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract As a literary genre, theatre have to exist in 6th and 7th class course books which has a different place when compare the other genres. Since it has rich components and suitable to teach linguistic skills. The six course books which are accepted by MEB and still being used in schools are studied in this research. Theatre texts in this six books were invastigated. Original versions of this texts gathered. After the analyis of headlines of “Theatre Concept” and “Literary Kinds In Course Books” the method of study was mentioned. Than the original texts were compared to course book versions. The differences are questioned according to various aspects. As aresult it is found that theatre texts in course books are disqualified. Another finding is simple and short texts exist in course books. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Tiyatro tr
dc.subject Ders kitabı tr
dc.subject Edebi türler tr
dc.subject Theatre tr
dc.subject Course book tr
dc.subject Literary genres tr
dc.title 6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan tiyatro metinleri ile bu metinlerin orijinallerinin karşılaştırılması üzerine bir inceleme tr
dc.title.alternative A research of comparison theatre texts and theır originals existing in course books of 6, 7 and 8th grade students tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 19343 tr
dc.contributor.firstauthorID 32569 tr
dc.contributor.department Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü tr
dc.identifier.endpage 849 tr
dc.identifier.issue 11 (Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı) tr
dc.identifier.startpage 821 tr
dc.identifier.volume 6 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account