Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öğretim elemanları etik davranışları ölçeğinin Türkçeye uyarlanması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özcan, Kenan
dc.contributor.author Balyer, Aydın
dc.date.accessioned 2020-10-15T10:58:39Z
dc.date.available 2020-10-15T10:58:39Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1293
dc.description.abstract Öğretim elemanları ile öğrenciler arasındaki iletişim ve etkileşimin niteliği, öğrencilerin araştırma ve öğrenme süreçleri için yaşamsal bir öneme sahiptir. Öğretim elemanları öğrencileriyle, sınıfta, laboratuvarda, ofiste, fakültede, üniversitenin farklı birimlerinde ve nadiren de olsa üniversite dışında bir arada bulunmaktadırlar. Öğretim elemanı ile öğrenci ilişkilerinin her zaman etik ilkeler çerçevesinde olması beklenir. Ancak öğretim elemanlarının öğrencileriyle öğretim süreci, mentorlük ve informal iletişim ve etkileşimlerinde etik ilkelere ne kadar özen gösterdiklerinin, öğrencilerin algılarına göre belirlenmesine gereksinim vardır. Bu çalışma Schnake, Fredenberger ve Dumler (2004) tarafından geliştirilen “Öğretim Elemanları Etik Davranışları Ölçeğinin” Türkçe’ye uyarlanmasını amaçlamaktadır. Ölçeğin orijinal halinde 29 madde ve dört alt boyut olmasına, uyarlama süreçleri sonucunda ölçeğin yeni formunda alt boyutlar aynen korunmasına karşın madde sayısı 24 olmuştur. Ölçeğin Türkçeye uyarlanması sürecine, Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) için 352 ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DAF) için 402 üniversite öğrencisi katılmıştır. Ölçeğin uyarlanmasıyla ülkemizde yapılacak araştırmalarla elde edilen bulguların, aynı ölçekle farklı kültürlerde yapılan/yapılacak olan araştırma bulgularıyla karşılaştırılabilmesine olanak sağlayacağından, ölçeğin Türkçe’ye uyarlanmasının önemli olduğu söylenebilir tr
dc.description.abstract The quality of communication and interaction between faculty and students has vital importance for students’ learning and research process. Faculty and students are together at classrooms, laboratories, offices and other places and rarely outside the school. Their relationships at each place mentioned here are supposed to be within ethical principles. However, it is necessary to discover how students perceive faculty ethical behaviors. This study was carried out to adapt “Faculty Ethical Behaviors Scale” developed by Schnake, Fredenberger ve Dumler (2004) into Turkish. In the original scale, there were 4 sub dimensions and 29 items while there are 24 items below 4 sub dimensions. In this study, 352 students participated in Exploratory Factor Analysis (EFA) and 402 students for Confirmatory Factor Analysis (CFA) process. As a result of the analysis made here, it can be concluded that the scale can be used in the Turkish culture. It can also be used to obtain comparable research results from other cultures. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretim elemanı tr
dc.subject Etik davranış tr
dc.subject Üniversite öğrencisi tr
dc.subject Yükseköğretim tr
dc.subject Faculty tr
dc.subject Ethical behavior tr
dc.subject University student tr
dc.subject Higher education tr
dc.title Öğretim elemanları etik davranışları ölçeğinin Türkçeye uyarlanması tr
dc.title.alternative adaptatİon of faculty ethİcal behavİors scale into Turkish tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 45615 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu, İngilizce Bölümü tr
dc.identifier.endpage 376 tr
dc.identifier.issue 10 tr
dc.identifier.startpage 345 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster