Adiyaman University Repository

Organik ürün tercihinde tüketici davranışları üzerine etkili faktörlerin logit regresyon analizi ile tahminlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Karabaş, Selma
dc.contributor.author Gürler, A Zafer
dc.date.accessioned 2020-10-15T10:57:02Z
dc.date.available 2020-10-15T10:57:02Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1292
dc.description.abstract Bu çalışma, Samsun il merkezindeki tüketicilerin organik ürünlere yönelik davranışlarını ve organik ürünleri tercih etmelerinde etkili olan faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, Samsun il merkezinde ikamet eden 478 tüketici ailesiyle görüşülmüştür. Araştırma ile, organik ürünlere ulaşabilme kolaylığı, eşin eğitim düzeyi, organik ürünlere fazladan ödeme yapmayı kabul etme, gıda maddelerinin sağlığa olan etkilerini önemseme, organik olmayan ürünlerin sağlığa zararlı olduğunu düşünme, organik tarım konusunda tam bilgi sahibi olma ve aileye gelir getiren kişi sayısındaki bir birimlik artışın organik ürün tüketimini arttırdığı tespit edilmiştir. Öte yandan; organik tarımın en önemli unsuru olan kontrol ve sertifikasyonla ilgili olarak, tüketici bilincinin oluşmadığı sonucuna varılmıştır. Tüketicilerin organik ürünlere rahatlıkla ulaşabilecekleri süpermarketler pazarlamada etkin şekilde kullanılmalıdır. tr
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine consumer behavior towards organic products in Samsun city center and to determine the factors affacting their preferences of organic products. The study was interviewed with 478 consumers living the city center of Samsun. According of the findings, ease of accesibility of organic products, spouse’s educational level, paying extra for the organic produce, aware of food health benefits, considering the harmful effects of conventional produce, having complete knowledge of organic farming and one unit increase household number income to result increase consumption of organic produce. Consumers were not aware of the certification and control process. As a result, easy of accesibility of organic produces in the supermarkets need to be improved. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Organik ürün tr
dc.subject Tüketici davranışı tr
dc.subject Organik ürün piyasası tr
dc.subject Organic product tr
dc.subject Consumer behavior tr
dc.subject Organic product market tr
dc.title Organik ürün tercihinde tüketici davranışları üzerine etkili faktörlerin logit regresyon analizi ile tahminlenmesi tr
dc.title.alternative Predicting of the factors affecting consumer behavior the choice of organic products by logit regression analysis tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 30226 tr
dc.contributor.department Gaziosmanpaşa Üniversitesi tr
dc.identifier.endpage 156 tr
dc.identifier.issue 10 tr
dc.identifier.startpage 129 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account