Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Okumada küçük harflerin büyük gücü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güneş, Firdevs
dc.date.accessioned 2020-10-15T10:53:40Z
dc.date.available 2020-10-15T10:53:40Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1290
dc.description.abstract Günümüzde bilgiye ulaşmanın en üstün yolu okumadır. Okuma, bireyin dil, zihinsel, sosyal ve duygusal becerilerine ve geleceğine yön vermektedir. Bu nedenle okuma öğretimi ve becerilerine büyük önem verilmektedir. Okuma öğretiminde kelimeleri tanıma ve anlama olmak üzere, iki temel beceriye ağırlık verilmektedir. Araştırmalar kelime tanımada sürecinde harflerin görünümü, şekilleri, büyük ve küçük harfle yazılmış olmasının etkili olduğunu göstermektedir. Beyin araştırmaları küçük harflerle yazılan kelimelerin daha hızlı tanındığını ve anlaşıldığını ortaya koymaktadır. Küçük harflerle yazılmış bir metin büyük harflerle yazılmış bir metne göre daha hızlı okunmaktadır. Bir metni küçük harflerle okumak bütün ayrıntılarını incelemeyi, derinlemesine bilgilenmeyi ve öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Küçük harflerin görsel tanınma üstünlüğü görme, anlama ve zihinde yapılandırma işlemlerini hızlandırmaktadır. Küçük harflerle yazılmış kelimelerin fark edilmesi büyük harflere göre daha kuvvetli olmakta ve 3 kat daha kolay fark edilmektedir. Bu durum dikkat ve hatırlamayı etkilemekte, küçük harflerin reklamcılıkta kullanılmasını getirmektedir. Küçük harflerle hazırlanan reklam ve logoların daha kolay kabul edildiği saptanmıştır. Bu nedenle büyük firma ve markalar çağrışım gücünü artırmak için küçük harflere yönelmişlerdir. Bu sonuçlardan hareketle okuma etkinliklerinde küçük harflerin büyük gücü iyi bilinmeli ve gerekli önlemler alınmalıdır. tr
dc.description.abstract Today, the most superior way of obtaining knowledge is reading. Reading gives direction to the individual's language, cognitive, social skills and future. For this reason, great importance is given to the teaching of reading. The teaching of reading is carried out based on two basic skills including word recognition and comprehension. In the word recognition process, appearance of the letters the shapes of the wordswritten in uppercase or lowercase letters are effective. Brain research reveal that the words written in small letters more quickly recognized and understood. Based on the recognition of words written in capital letters, small letters become stronger and they are recognised easier than the capital letters. For this reason, a text written in small letter is read more quickly than in capital letters. In addition, text in lowercase letters makes to examine all the details of the text, in-depth awareness and understanding. Small letters are in the process of visual recognition, attention, and remember the rule affects reading, seeing, understanding, and accelerates the configuration tasks in mind. This situation makes the use of lowercase letters in advertising. The advertising in small letters and logos were more easily recognized and remembered. Therefore, in order to increase strength of association big companies and brands, are used lowercase letters. In reading activities taking these results into well known and necessary precautions should be taken about lowercase letters. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Okuma tr
dc.subject Küçük harf tr
dc.subject Güç tr
dc.subject Reading tr
dc.subject lowercase letters tr
dc.subject The power tr
dc.title Okumada küçük harflerin büyük gücü tr
dc.title.alternative The power of lowercase letters in reading tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 7861 tr
dc.contributor.department Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 108 tr
dc.identifier.issue 10 tr
dc.identifier.startpage 93 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster