Adiyaman University Repository

Dolaşım sistemimiz konusunda uygulanan kavram haritalarının öğrencilerin akademik başarısına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Çakmak, Mürşet
dc.contributor.author Gürbüz, Hasan
dc.contributor.author Kaplan, Hacı
dc.date.accessioned 2020-10-15T06:32:53Z
dc.date.available 2020-10-15T06:32:53Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.issn 1308-9196
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1284
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi 6. sınıfta yer alan “Dolaşım Sistemimiz” konusunun kavram haritaları ve geleneksel öğretim yöntemleri kullanılarak işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktır. 2011 yılında Diyarbakır’da bir ilköğretim okulunda yapılan bu çalışma, “ön-son test kontrol gruplu” deneysel bir çalışmadır. Çalışma grubu 6. sınıf öğrencilerinden (N=80) oluşmaktadır. Kavram haritalarının kullanıldığı grup deney, geleneksel yöntemin uygulandığı grup, kontrol grubudur. Veriler 32 madden oluşan ve güvenirliği 0,79 olarak bulunan başarı testi ile toplanmıştır. Çalışma, 5 haftada bitirilmiştir. Veriler, SPSS-17’de değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde t-testi teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Sonuç olarak kavram haritaları ile yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Bu veri doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. tr
dc.description.abstract This study is aimed to investigate effects of teaching “Our Circulatory System”, which is one of the subjects in Science Technology Education curriculum, with concept maps on learning level of students comparing with the traditional methods. The study was carried out in a primary school in Diyarbakır, in 2011, and it is an experimental study with a pre-post test control group. The test group included 80 (N=80) 6th year students. Control group was taught using the traditional methods while test-group was trained with the concept maps. Data was collected using achievement test, which has 32 items and of which reliability co-efficient was 0,79. Research period lasted 5 weeks. The data collected was evaluated using SPSS-17. T-test analytical techniques were used to analyse. The significance level was considered as 0.05. As a result, teaching with the concept maps was found to affect students’ academic success at significant level. Some suggestions were made in the light of outcomes. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Kavram haritası tr
dc.subject Fen ve teknoloji tr
dc.subject Dolaşım sistemi tr
dc.subject Başarı tr
dc.subject Concept map tr
dc.subject Science and technology tr
dc.subject Circulatory system tr
dc.subject Success tr
dc.title Dolaşım sistemimiz konusunda uygulanan kavram haritalarının öğrencilerin akademik başarısına etkisi tr
dc.title.alternative The impact of the concept maps used for our circulatory system on students academic success tr
dc.type Article tr
dc.contributor.firstauthorID 108898 tr
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 28 tr
dc.identifier.issue 10 tr
dc.identifier.startpage 9 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account